ח"כ עינת וילף
ח"כ עינת וילףערוץ 7

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חברת הכנסת ד"ר עינת וילף, החליטה לסגור את דיוני הועדה בפני לוביסטים בשכר. ביומן ערוץ 7 הסבירה את החלטתה, והתייחסה גם לתום תוקף חוק טל שיחול החל ממחר.

בראשית דבריה הזכיר ח"כ וילף כי דו"ח מיוחד של הועדה לבחינת יחסי הון ושלטון הנפיק המלצה ברוח זו, וכך גם בקשה שהגיעה לוועדה מ'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת'. לאחר סגירת הדיון היום ללוביסטים בשכר בוחנת וילף סגירה מוחלטת של דיוני הועדה בפני לוביסטים בשכר ואף את דיוני הועדה הצפויים במהלך הפגרה.

לדבריה מהלך שכזה יהפוך את הדיונים ליעילים מהירים וענייניים. באשר לאפשרויות ההשפעה של לוביסטים על חברי הכנסת מדגישה חברת הכנסת וילף כי אין מדובר בטובות הנאה ושחיתויות כפי שיש החוששים, אלא בהפניית תשומת ליבם של הח"כים לנתונים ומידע. בהקשר זה היא מספרת על ניסיונה שלה כאשר לוביסטים שונים עטים עליה במסדרונות הכנסת בניסיונות להפנות תשומת לב לסוגיות כאלה ואחרות, ו"עצם היכולת לקבל זמן ותשומת לב גורם להטיה", אומרת וילף ומוסיפה כי לא תמיד לצד שמנגד יש את האפשרות להפנות תשומת לב לפן ההפוך של הסוגיה המדוברת.

לדבריה הלוביסטים מקדמים את עניינם של אנשים שממילא דלתה שלה פתוחה בפניהם ואינם נזקקים דווקא לשירות זה כדי להעלות את הדברים לדיון.

סוגיה נוספת שעלתה בשיחה עם חברת הכנסת וילף היא סוגיית חוק טל שתוקפו יפוג החל ממחר. מתוקף מעמדה כמקורבת מאוד לשר הביטחון ברק נשאלה וילף כיצד להערכתה ייראה סדר היום מול המגזר החרדי החל ממחר.

וילף מדגישה שמעולם לא הסתירה את עמדתה ולפיה ראוי ורצוי היה להגיע למצב הנוכחי בו לא נחקק חוק חלופי לחוק טל. לדבריה יש לשוב למצב הקודם ובו חוק שירות הביטחון יחול על כלל המועמדים לשירות ביטחון והצבא הוא שיכריע אם לגייס אותם או לשחרר אותם לשוק העבודה, ואם אכן הוחלט על מועמד לשירות שאינו נצרך למערת על הצבא לשחררו מבלי לעקוב אחריו אם הוא רשום בישיבה אם לאו.

לדבריה, מציאות זו לא תניב לחצים נוספים מעבר לקיימים ממילא על הצבא כדי לשחרר מקורב כזה או רחק לאושיה כזו או אחרת. "לחצים על הצבא תמיד היו ומכל המגזרים", היא מזכירה.

באשר לעמדתו של שר הביטחון מעריכה וילף כי הוא מתעניין בעמדתה זו שלה ועמדתו קרובה אליה. "גם הוא מאמין שהעיקר הוא שצה,ל יגייס לפי צרכיו ולא ענינו הוא מי רשום בישיבה ומי לא".

עם זאת מדגישה וילף כי שילובם של חרדים צריך להתבצע במסגרות שאינן מפלות אותם לטובה לעומת שאר המגזרים, כלומר לא ביחידות סטריליות מנשים, כהגדרתה, ומבלי ששילוב זה יפגע בקידומן של נשים בשורות הצבא.