שילה הקדומה
שילה הקדומהקובי פינקלר

ביום חמישי ייפתח בשילה הקדומה פסטיבל המחולות לנשים 'מחוללות בכרמים' בפעם הרביעית. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מפיק האירוע משה רונצקי שסיפר על ההיערכות וייחודיותו של האירוע, שבו, כצפוי יישאר הוא עצמו מאחורי הקלעים ולא יוכל לא להשתתף ולא לצפות.

לדבריו אלפי נשים מכל הארץ מגיעות זו השנה הרביעית לשילה הקדומה, ושם במקום בו לפני אלפי שנים התקיימו המחולות ההם מתקיים הפסטיבל הכולל בתוכו הופעות מחול ומוזיקה.

על ייחודו של האירוע מספר רונצקי כי האירוע מתקיים באותו מקום ובאותו יום בהם התקיים לפני אלפי שנים אירוע המחולות ההוא. הוא ממליץ ללכת עם תנ"ך ולהתרגש לנוכח המקום וההתחדשות שבו.

בנוסף מזכיר רונצקי את היות הפסטיבל במה לחידושו של מחול יהודי, מחול ששם דגש מתוקף אופיו כמיועד לנשים בלבד על הרוח והנשמה ופחות על הגוף, כמקובל בתחומי המחול. הוא מזכיר שבשנים האחרונות קיים ביקוש גדול למחול יהודי ואכן ברחבי הארץ נפתחים חוגים ואירועים עבור קבוצות ובודדים בתחום זה. "זו תהיה חוויה יהודית שורשית בלתי נשכחת עבור המשתתפות", הוא משוכנע.

עוד הוא מזכיר ומציין כי הפסטיבל מהווה אבן נוספת בפסיפס אירועי התיירות של חבל בנימין.

באשר לאתר בו מתקיים האירוע כולו מציין רונצקי כי מאז הוכרז המקום כאתר מורשת מושקעים בו סכומים ומשאבים לא מבוטלים ממשרד ראש הממשלה, משרד התיירות וגורמים נוספים, ובהתאם הוחל להשקיע בשיקום המקום, בהכשרתו למבקרים, בחפירות הארכיאולוגיות שבו ובין השאר גם בהכנת התשתיות לרחבות הריקודים.

רונצקי רואה ערך מיוחד גם בהשתלבותן של שתי זמרות שאינן שומרות מצוות באירוע – רוני דלומי ורונית שחר. לדבריו שיתוף הפעולה בינן לבין זמרת שומרת מצוות מהווה אזכור מסוים להיות המקום בעבר האתר בו התחדש הקשר בין השבטים השונים לאחר האירוע הטראגי של פילגש בגבעה.