תאשר. הממשלה
תאשר. הממשלהפלאש 90

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי בן אהרון, אומר לערוץ 7, כי הדברים שאמר ראש הממשלה, על כך שהדרג המדיני קובע וצה"ל מבצע, הם דברים נכוחים שמשקפים את המציאות.

"הרי זה הנוהג שמקובל מזה שנים, שראשי מערכת הביטחון ממליצים והקבינט בראשות ראש הממשלה מחליט אם לקבל את ההמלצה או לא", מציין בן אהרון.

לדבריו, ההתייחסות הפומבית של ראשי זרועות הביטחון בדימוס, לתקיפה האפשרית באיראן, היא שערורייתית, "היו לאחרונה כל מיני התבטאויות של אנשים שהיו במערכת הביטחון והמודיעין, הם מתבטאים אם כן או לא לתקוף באיראן ואף תוקפים את ראש הממשלה. אלה התבטאויות חסרות אחריות והרפתקניות שמעידות על אדם שברגע שהוא יוצא מעמדת המפתח ופושט את המדים, מאבד את האיזון, ואני לא רוצה לומר את השפיות".

"כנראה קשה להם שהם לא עומדים בראש הפרמידה והם עושים דברים שטותיים שגורמים נזק", מוסיף בן אהרון.

בן אהרון מזכיר כמה פעולות שהתבצעו בתקופתו והתקבלו על ידי ראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז"ל, "אני נזכר בהחלטה לשלוח את סיירת מטכ"ל לחסל את אבו גיאה'ד בתוניסיה. בדיון אז, ראשי קהיליית המודיעין והרמטכ"ל הביאו את ההמלצות שלהם כולל מה הסיכויים להצלחה. הקבינט בראשותו של ראש הממשלה קיבל את ההחלטה לבצע".

"היה מקרה אחד יוצא מן הכלל, בשנת 91 כשהייתה שאלה האם לתקוף את עיראק לאחר שנפלו כמה טילי סקאד ברמת גן. הצבא ושר הביטחון המליצו על פעולה, היו דעות לכאן ולכאן. ואז ראש הממשלה סיכם ב-15 דקות את הדיון והחליט להתנגד לפעולה, בדיעבד התברר שהוא צדק ולא היה צורך בפעולה", מספר בן אהרון.