כבישים מסוכנים ברש"פ
כבישים מסוכנים ברש"פפלאש 90

התאחדות ארגוני הנשים ביו"ש פנתה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבקשה שיורה על הקמתה של ועדת חקירה לבדיקת נסיבות רצח אישה תושבת בית לחם בידי בעלה, וכן להביא לחקיקת חוקים שיחמירו את הענישה נגד רוצחי נשים.

ביום שני (30 ביולי) דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית על רצח אישה בבית לחם. בעלה, כך נמסר, "שחט אותה בסכין" באור יום לעיני עוברים ושבים בעודה מטיילת עם שלושת ילדיה בשוק המקומי, ונמלט מהמקום. האישה בת ה-25, ננסי זבון, הובאה במצב אנוש לבית החולים בבית ג'אלה ושם נקבע מותה.

בני הזוג היו מסוכסכים זה מספר שנים, ולדברי התאחדות ארגוני הנשים הפלסטינים, הנרצחת סבלה מיחסו הקשה של בעלה זה למעלה מ-10 שנים, וביקשה ללא הצלחה לקבל סיוע. בשטחי הרשות הפלסטינית אין איסור על נישואי קטינות אם ההליך מתבצע כדין ומאושר בבית המשפט השרעי.

ב-22 ביולי נרצחה צעירה בידי אביה בבית המשפחה הנמצא בשכונה המזרחית של העיר טולכרם. האב רצח את בתו בת ה-18 בסכין מיד לאחר ארוחת שבירת צום הרמדאן, כפי הנראה על רקע של שמירה על כבוד המשפחה. ב-18 ביולי דווח בעזה על רצח של צעירה בת 18 בידי אחיה שחנק אותה למוות בשל החשש לפגיעה בכבוד המשפחה.