מסלול הכסף
מסלול הכסףפלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד ניסים דג'לדטי, בן 54 מהרצליה, בגין עבירות על הוראות פקודת מס הכנסה.

נגד דג'לדטי קיימים עוד שני תיקים פליליים שמתנהלים בבית המשפט- האחד בגין גניבה בידי מורשה והשני בגין פרשת ההשתלטות על נכסי האוליגרך אלכסיי זכרנקו.

מכתב האישום עולה כי דג'לדטי עוסק משך שנים רבות בפעילות בשוק ההון של מתן הלוואות, נכיון צ'קים, השקעות ותיווך להשקעות. בראשית שנות ה- 2000 הוא הוכרז כפושט רגל (ומתנהלים נגדו הליכים אזרחיים שונים, בשל אי עמידה בחובות). אלא שבמהלך השנים, גם לאחר הכרזתו פושט רגל, המשיך בפעילותו העסקית והניב רווחי עתק של עשרות מיליוני שקלים.

לטענת הפרקליטות, מפעילותו זו צמחו לדג'לדטי בין השנים 2002 – 2008 הכנסות בגובה של כ- 40 מיליון שקלים, עליהן לא דיווח לפקיד השומה.

עוד עולה מכתב האישום כי דג'לדטי פעל להסתיר מעינו של פקיד השומה את הכנסותיו. הוא הקים וניהל במהלך השנים חברות שונות, זרות ומקומיות, אשר רובן נרשמו על שם בעלות בדויה ואנשי קש, אך דג'לדטי שלט בפעילות חברות אלה ובחשבונותיהן.

למעשה, דג'לדטי היה הרוח החיה שמאחורי חברות אלה, והוא השתמש בהן על מנת להצפין את הכנסותיו בחשבונותיהם.

כמו כן נטען בכתב האישום, כי בשלהי שנת 2004, לאחר שהופטר מפשיטת הרגל, הקים דג'לדטי את החברה "אינפיניטי בית השקעות" למטרה של עיסוק בתיווך ובהשקעות בעסקי נדל"ן, גז ונפט. בראשית שנת 2005 התקשר דג'לדטי באמצעות אינפיניטי עם החברה הרוסית "טרנס נפטא", התקשרות שבמסגרתה התחייב דג'לדטי להשיג לטרנס נפטא זכויות לקידוח בנמל אשדוד מאת החברה "ישראמקו".

במסגרת התקשרות זו השקיעה טרנס נפטא באינפיניטי סך של 225 אלף דולר. דג'לדטי לא העביר את הסכום הנ"ל לישראמקו- כפי שהתחייב לעשות במסגרת ההתקשרות. דג'לדטי העביר את הסכומים הנ"ל לחשבונות של החברות שבשליטתו. כנגד התקשרות זו מסר דג'לדטי את מניותיו באינפיניטי לטרנס נפטא. כך נוצרה לדג'לדטי הכנסה הונית, בשל העברת מניותיו באינפינטי לטרנס נפטא בגובה של 225 אלף דולר, גם על הכנסה זו לא דיווח דג'לדטי לפקיד השומה.

הפרקליטות הדגישה בכתב האישום את הנסיבות בהן פעל דג'לדטי וכתבה: "הנאשם ביצע את המעשים האמורים בכתב אישום תוך הסתרה והעלמה של הכנסותיו מעיני נושיו, הערמה על נושיו, הפרת התחייבויותיו החוזיות, התחמקות מהחזר חובותיו ותוך הפרת הכללים שחלו עליו בתקופת הכרזתו פושט רגל..."