רכבה הפגוע של תושבת נריה
רכבה הפגוע של תושבת נריהצילום: סוכנות תצפית

אמש (בין מוצ"ש לראשון) אירע שוב שוד רכב בכבישי יהודה ושומרון. ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורו של תושב כוכב השחר שבבנימין שרכבו נגנב ממנו סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר.

את הסיפור הביא בנו של התושב, לבקשת אביו.

האירוע התרחש כשני קילומטרים אחרי מעלה אפרים לכיוון פצאל. תושב כוכב השחר זיהה בצד הדרך רכב תקוע. הוא ירד לברר במה מדובר כפי שהוא נוהג לא פעם וגילה ברכב תושב כפר תבור שרכבו נזקק לטיפול.

הנהג שב לרכבו כדי להוציא ממנו כלי עבודה. על מנת להקל את העבודה השאיר את אורות הרכב דולקים, ולשם כך השאיר את מפתחות הרכב בסוו'יץ' כאשר הרכב כבוי. בעודו פונה אל תא המטען כדי להוציא את הכלים "עצר לידו רכב שחור בלי לוחיות זיהוי. מתוכו יצא מישהו, נכנס לרכב, התניע ונסע", מספר הבן.

"התחושה היא של חוסר אונים גדול", הוא מוסיף ומספר. "הוא הזעיק צבא ומשטרה שהגיעו ממעלה אפרים ומהאוגדה. הם היו אדיבים מאוד ועזרו לו לחזור הביתה, אבל לא מעבר לכך", הוא אומר ומשוכנע שלו רצו ניתן היה לסייע גם בלכידת הרכב. "אפשר היה להציב מחסומים. בין מעלה אפרים לפצאל אין דרכים הצידה", הוא מזכיר ומוסיף כי גם סיורים צבאיים מפוזרים בשטח ממוצבי צה"ל שבאזור, וגם אותם ניתן היה להפעיל. "כשרוצים, אפשר", הוא קובע ומספר שמהמשטרה נמסר לאביו כי האירוע בחקירה, אך להערכתו כל מה שלא נעשה באותם רגעים ראשונים לא יוכל להוביל לתוצאות טובות יותר, שהרי רכב שכזה מועבר במהירות למשחטות הרכב בכפרים השונים.

נזכיר כי לאחר אירוע דומה של שוד רכב בעמנואל לפני ימים אחדים קבע צה"ל כי אירוע כזה נחשב בעיניהם כפיגוע ולכן הם משקיעים כוחות צבא רבים בניסיון ללכוד את כנופיית השודדים.