מעבר הגבול רפיח-מצרים
מעבר הגבול רפיח-מצריםצילום: פלאש 90

פעילים הנמנים על ארגון אסלאמי קיצוני ברצועת עזה, שנהגו בשני רכבי שטח, תקפו הערב (ראשון) מחסום של כוחות הביטחון המצריים באזור אל-מאסורה בכניסה לעיר רפיח.

אתר "בוואבה אל-אהראם" מדווח כי החמושים השתלטו על נגמ"ש, ולאחר מכן תקפו בירי בנשק קל ובטילים נגד טנקים, שתי עמדות של כוחות הביטחון המצריים מדרום למעבר רפיח ומעבר כרם שלום.

מדיווחים ראשונים עולה כי באירועים אלה נהרגו 20 קצינים וחיילים מצרים הנמנים על הביטחון הלאומי והמודיעין הכללי. 11 מהם נהרגו בהתפוצצות מכונית תופת ע"י מחבל מתאבד בעמדת כוחות הביטחון המצריים. הערכות הרווחות הן שמדובר בארגון סלפי המזוהה אידאולוגית עם אל-קאעידה.

ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני, המזוהה עם אלקאעידה, העלה לא מכבר ליוטיוב סרטון וידאו המפרט כיצד בוצע ב-18ביוני השנה פיגוע משולב (נ"ט, מטען, ירי נק"ל) בגבול ישראל-מצרים. נזכיר כי מדובר בפיגוע בו נהרג האזרח הישראלי, סעיד פשאפשה, שעסק בבניית גדר הביטחון בגבול סיני.

הארגון, הנקרא מועצת השורא של המוג'אהידין בעוטף ירושלים, הציג בסרטון את ההכנות לפיגוע. שני המחבלים נראים מתאמנים בדיונות במדבר בכושר גופני ובהתקדמות ליעד כשהם חמושים. פעילים של הארגון צפו על אזור הגבול, צילמו בווידאו את פעילות צה"ל וניסו לאתר מקומות נוחים לפיגוע.

שני המחבלים נראים יושבים וצופים בסרטוני הווידאו כדי ללמוד את גזרת הפיגוע. לאחר מכן, הם מקבלים תדרוך ממפקדם על שולחן חול שמדמה את הזירה, ועליו סימונים של כל מאפייני הקרקע, עמדת הצבא המצרי, הגדר, כלי הרכב של צה"ל הפועלים בגזרה והישוב הישראלי ניצנה.

הנחיות המפקד לשני המחבלים היו לחדור את הגדר, לשגר שתי פצצות נגד טנקים לעבר כלי רכב של צה"ל, להגיע לישוב ניצנה הסמוך למקום ולבצע הרג המוני בתושבי הישוב היהודים.