השריפה בכרמל
השריפה בכרמלפלאש 90

ישיבת הועדה לביקורת המדינה בעניין אסון הכרמל, עם ראש הממשלה ושר האוצר - עברה לבניין הכנסת.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), החליט לקיים את הישיבה הבוקר (שלישי) עם ראש הממשלה, בבניין הכנסת ולא בלשכת ראש הממשלה, לאחר התייעצות עם מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, ולאחר שקיבל את הודעתו ש"לא יכולה להיות מציאות של ישיבת-ביקורת אצל אחד המבוקרים הראשיים". 

הישיבה הועברה בעקבות מחאת גורמים בלשכת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה על החלטת משרד רה"מ לסגור את הדיון לציבור.

גרומים בוועדה שקלו האפשרות לבטל את הישיבה המתוכננת להתקיים בעוד זמן קצר במשרד ראש הממשלה, לאחר שהוחלט לסגור אותה לכלי התקשורת.

לערוץ 7 נודע כי אחת האפשרויות היא שתתקיים הישיבה היום אך במקביל תתקיים ישיבה נפרדת נוספת בכנסת פתוחה לציבור ולכלי התקשורת בניסיון לעקוף את משרד ראש הממשלה.

גם מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא לא מרוצה מסגירת הדיון והודיע ליו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל, כי לא ייטול חלק בדיון על דוח ביקורת על "השרפה בכרמל – דצמבר 2010 מחדלים, כשלים ומסקנות". 

המבקר הודיע כי ייעדר בעקבות ההחלטה לקיים הדיון בלשכת ראש הממשלה במקום לקיימו, כמקובל,  כדיון פתוח במשכן הכנסת והבהיר כי אין זה ראוי לקיים דיון על דו"ח ביקורת אצל המבוקר.

במקביל שוחח הבוקר יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין עם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל בנושא הישיבה של הוועדה לביקורת המדינה האמורה להתקיים בצהרים בלשכת ראש הממשלה בנושא אסון השריפה בכרמל.

"לא יכולה להיות ישיבת וועדת כנסת שלא תהיה שקופה לציבור ולא תקיים את הלכות הכנסת", הבהיר ריבלין והוסיף "במקרים יוצאי דופן, ניתן לקיים ישיבת וועדה שלא במשכן הכנסת – כמו במקרה הזה בו החליט יו"ר הוועדה לביקורת המדינה להעביר את הישיבה ללשכת ראש הממשלה בשל מצב רגלו של ראש הממשלה. עם זאת, ישיבת הוועדה חייבת להיות פתוחה ושקופה לציבור באמצעות התקשורת. אין אפשרות לסגור ישיבה של וועדת כנסת. המקרה יוצא הדופן היחיד – הוא ישיבות שהן סגורות בשל העובדה שנידונים בהן ענייני בטחון המדינה".

הבוקר דווח, כי לבקשת לשכת נתניהו, העיתונאים יורשו לצלם ולהקליט רק את הצהרות הפתיחה של הדיון. נציגי המשפחות השכולות הביעו זעם בעקבות ההחלטה, ואיימו כי אם כלי התקשורת לא יורשו להיכנס, הם יחרימו את הדיון.