יש מקום גם לצעירים. הולילנד
יש מקום גם לצעירים. הולילנדפלאש 90

פרקליטות המדינה פרסמה הערב (שלישי) הודעה מיוחדת בה הסבירה את הסיבה לחשיפת הסכום החודשי המוענק לעד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד.

"אחד השיקולים שעמדו בפני הפרקליטות כאשר החליטה לחשוף את גובה הסכום היום, היה הרצון לשים סוף לספקולציות שנשמעו כאילו מקבל עד המדינה הטבות בשווי "מליונים רבים" בתמורה לעדותו המפלילה נגד הנאשמים בפרשה", מציינים בפרקליטות.

לדבריהם, "אין זה נכון שהמדינה ויתרה לעד המדינה על מיסים. נהפוך הוא, במקום שנמצא כי לעד אין מקורות מהם ניתן לגבות את המס, הבטיח עד המדינה כי לעת שימצאו אלו בידיו, בין ממקור זכיה בתביעה האזרחית ובין ממקור אחר, הוא ישלם לקופת המדינה את המגיע לה".

"גם האגרה לקופת המדינה בה נתחייב העד בגין תביעתו נגד הילל צ'רני, הגם שהמדינה הסכימה לממנה במימון ביניים, תיגבה ממנו, על פי ההסכם עמו, לכשימצאו בידיו מקורות אלו", מוסיפים בפרקליטות ומדגישים, "הנה כי כן, הפרסומים אשר מדברים על העברת מיליוני שקלים לעד המדינה תמורת עדותו אינם נכונים".

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר את תגובתה לבקשה בעניין הסכם עד המדינה בפרשת הולילנד.



בתגובה ציינה המדינה כי בנסיבותיה המיוחדות מאד של פרשת הולילנד, ועל אף עמדת התביעה כי דמי המחייה הניתנים לעדי מדינה הינם חסויים על פי דין, מסכימה המדינה, לפנים משורת הדין ובשל נימוקים מיוחדים להיעתר לבקשת ההגנה ולהביא לידיעתה, את גובה דמי המחייה החודשיים הניתנים לעד המדינה ש.ד.



בהודעתה לבית המשפט, מאשרת המדינה מידע שכבר פורסם בתקשורת, שלפיו גובה סכום דמי המחיה שמקבל עד המדינה בפרשה, עומד על 12,000 ₪ בחודש, שהוגבל למשך של עד 8 שנים למן תחילת התשלום.