מנסה לעשות סדר. כחלון
מנסה לעשות סדר. כחלוןפלאש 90

בעקבות החוק של חבר הכנסת אלכס מילר חתם הבוקר שר התקשורת משה כחלון על הוראה לספקיות האינטרנט וחברות הסלולר, המחייבת אותן ליידע את לקוחותיהן בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט בכלל, ולילדים ולבני נוער בפרט (דוגמת אתרים פורנוגראפיים), וכן ליידע את הלקוחות בדבר הכלים והדרכים בהם ניתן לחסום את הגישה לאתרים ולתכנים אלה.

בנוסף, יחויבו החברות להציע למנוייהן שירות יעיל לסינון אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים ללא תשלום.

שר התקשורת משה כחלון: "התיקון יאפשר להורים לקבל בחינם מידע וכלי לסינון אתרים פוגעניים, גם למחשביהם וגם לטלפונים הסלולריים, על מנת להגן על ילדיהם".

ההחלטה התקבלה במסגרת תיקונים שמבצע משרד התקשורת ברישיונות חברות הסלולאר וספקיות הגישה לאינטרנט. המשרד קובע כי על בעלי הרישיונות להציע למנוייהם ולספק למנוי שביקש זאת, שירות יעיל לסינון של אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט בדרכים שיבהירו להם, בין היתר, את הסכנות האורבות לילדים, דרכי ההתגוננות מפני סכנות אלו וכן את האפשרות לקבל מספק השירות תוכנת סינון יעילה, ללא תשלום נוסף, כאמור.

על פי החלטת המשרד ספקי הגישה לאינטרנט ומפעילים סלולריים לרבות מפעילים וירטואלים, יידעו את מנוייהם בהתאם לחובתם האמורה, בארבע הדרכים הבאות: עלון מודפס, פרסום באתר האינטרנט, הודעה בהסכם ההתקשרות ומידע אשר נמסר באמצעות נציג שירות לקוחות.

ממשרד התקשורת נמסר כי המשרד דחה, לאחר שימוע שערך, את בקשת חלק מהמפעילים לאשר להם לשלוח ללקוחותיהם עלון מידע, וכמו כן, את בקשת חלק מהמפעילים לאשר להם לא להחיל את התיקון על מנויים עסקיים.

בתיקון חידד המשרד את ההוראה בעניין יידוע המנוי בדבר קיומם של תכנים אשר אינם מתאימים לילדים ולבני נוער ופעל להוסיפה לתיקון רישיון החברות, כדי שבפני המנוי תעמוד תמונה מלאה לגבי תכנים בלתי הולמים המצויים ברשת האינטרנט.