יואל מרשק
יואל מרשקצילום: פלאש 90

בתגובה לניסיון הפיגוע מגבול מצרים ביום ראשון האחרון, החליטה התנועה הקיבוצית לצאת בתוכנית לחיזוק שני הקיבוצים השוכנים ליד גדר המערכת והגבול עם מצרים, כרם שלום וחולית, שבמועצה האזורית אשכול.



מזכ"ל התנועה זאב (ולוולה) שור, שביקר אתמול באזור, הינחה את אנשי המטה לצמיחה דמוגרפית לשים דגש על הפניית יותר משפחות צעירות המחפשות מגורים בקיבוץ, לקיבוצים כרם שלום וחולית, ולסייע בתהליך הקליטה, כולל מציאת פתרונות מגורים.

סא"ל במיל' יואל מרשק, מרכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, אומר לערוץ 7, כי התנועה הקיבוצית ממשיכה להוכיח, כלשונו, גם היום, כי היא "שומרת המולדת", "אם יכבו את כל אורות הקיבוצים בארץ, יראו את גבולות המדינה, וזה כולל את קיבוצי הבקעה, רמת הגולן ופיתחת רפיח".

לדבריו הנוכחות של הקיבוצניקים באזור גדר המערכת אינה פשוטה, "בזמני מלחמה לא קל לחיות שם. ביקרנו אתמול עם נציגי משרד הביטחון והחלטנו באופן יוצא דופן לעודד משפחות לקליטה לשני הקיבוצים חולית וכרם שלום. בחולית יש בעיה שאין מספיק דיור ואני פונה מכאן למנכ"ל החטיבה להתיישבות דני קריצמן, שיעודד הבאת קראוילות ותקציבים לחולית".

מרשק קורא לקברניטי המדינה לעודד את המתיישבים בנקודות הגבול, "הם שומרים על הגבול, ואם לא ישבו יהודים שם, אז גם הצבא לא יהיה שם. אנחנו גאים בתנועה הקיבוצית שהיא שליחה לא רק שלנו אלא של כל מדינת ישראל. אנשי כרם שלום לא פוחדים להיות שם, אבל צריכים לחזק את כל המתיישבים שנמצאים בנקודות הקצה, כך עשו בזמנו עם כפר גלעדי והקיבוצים בקצה של הגליל העליון, וכך צריך לעשות היום עם כרם שלום".