הכירו: מערת הנטיפים המחודשת

מערת הנטיפים נפתחה בימים אלו לקהל הרחב, לאחר שעברה עבודות פיתוח מיוחדות בתחום התאורה, החשמל והתשתיות. הקהל הרחב מוזמן להגיע ולהתרשם מייחודיותה ויופייה.



מנהל שמורת הטבע מערת הנטיפים, תומר סרגוסטי סיפר לערוץ 7 על השיפוץ, "במסגרת העבודות שהתקיימו במקום, הותקנה תאורה חדשה, אקולוגית ואמנותית, אשר החליפה את התאורה הישנה, שגרמה לפגיעה באבן ולהתפתחות אצות על הנטיפים".



סרגוסטי הוסיף כי, "התאורה החדשה עושה שימוש בתאורת LED ייעודית אשר אינה מייצרת חום ובעלת הרכב אורכי גל המונע את התפתחות האצות. בנוסף לפן האקולוגי, התאורה החדשה אף מיטיבה עם הנטיפים והזקיפים ומצליחה להדגיש את יופיים ואת החללים המעניינים הנוצרים בניהם. בעזרת התאורה החדשה תוכלו לחזות בצורות מעניינות ולתת דרור לדמיון בזיהוי הדמויות שנוצרו במקום".



האחראית על הפיתוח המערה, תמי הולץ אמרה, "במסגרת העבודות לשדרוג המערה ושיפור חווית הביקור בה, הוחלפו גם המעקות לאורך השביל ובוצעו עבודות שמשפרים נגישות למוגבלי הליכה; הותקנו מאחזי יד, הודגשו אלמנטים בנויים כגון ספסלים ומעקות, והותאמה התאורה לאורך השביל ובמבואה".



מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין אמר לערוץ 7 כי  "רשות הטבע והגנים עושה כל שביכולתה לשמור על משאבי הטבע שלנו, על מנת שגם ילדינו יוכלו להנות מהם לאורך שנים ארוכות. פרויקט הפיתוח של מערת הנטיפים, שנעשה בשיתוף פעולה עם המשרד לביטוח לאומי והחברה הממשלתית לתיירות, יאפשר לקהל המטיילים, כולל מוגבלי הליכה, להתרשם מיופיה של המערה וישמור עליה מבחינה אקולוגית. אני מזמין את הציבור הרחב להנות מחווית הביקור החדשה של אחד מפלאי ארצנו".

יש לציין שמערת הנטיפים מונגשת מזה כעשור למבקרים בעלי נכות ומוגבלות, במימון הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי. בשנת 2003 הונגש מערך הכניסה למערה, שופרו דרכי הגישה לנכים, הותקנו שירותי נכים, והותקנו שני מעלונים לירידה למפלס המערה וכן עמדת תצפית.



בסה"כ סייעה הקרן בלמעלה ממיליון ₪ להנגשת מערת הנטיפים, וזאת כחלק מפרויקט רחב היקף של מתן סיוע להנגשת 25 שמורות טבע וגנים לאומיים ברחבי הארץ לביקורי נכים ומוגבלים.

עלות העבודות הנוכחיות, שהתבצעו על ידי רשות הטבע והגנים בשיתוף החברה הממשלתית לתיירות והקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, היא כ-2 מיליון ₪,  העבודה נעשתה תוך שמירה על המערה  ולמעשה אלו הן העבודות המשמעותיות ביותר שהתקיימו במערה מאז פתיחתה בשנות ה-80.



העבודה בוצעה בלוח זמנים צפוף מאוד על מנת שלא לפגוע בקהל המבקרים ובשעות הביקור, תוך פיקוח צמוד של אנשי האתר ותחת מגבלות אקולוגיות מחמירות.