השריפות משמידות את הטבע בישראל

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, מתייחס לגל השריפות שפוקד את מדינת ישראל ועל פי המשטרה רובם נגרמות על ידי הצתה על רקע לאומני.

גולדשטיין אמר כי הפגיעה של השריפות היא קשה מאוד, "השריפות האלה - מעבר לכך שהן משמידות את הצומח הן משמידות לחלוטין את כל החי שיש באותו אזור מהחיות הקטנות עד החיות הגדולות".

"התפקיד שלנו לשקם את המקום לאחר השריפה", אמר גולדשטיין, "אני קורא לציבור להתריע על כל אש הכי קטנה שהוא רואה, אש קטנה אפשר לכבות עם כוס מים, אבל אש גדולה גם 10 מטוסי כיבוי לא יוכלו לכבות".

בשבועות האחרונים רשות הטבע והגנים האריכה את שעות הפעילות באתרים רבים וגולדשטיין סבור שהמהלך יביא לגידול בביקורי המטיילים באתרי הרשות, "המהלך מביא לכך שאפשר לבקר ביום אחד ביותר אתרים, הישראלים מצביעים ברגלים ואנחנו מקבלים המון מחמאות על הפתיחה של האתרים עד השעות המאוחרות של היום".

אתה מרוצה מכמות המטיילים שהגיעו במהלך הקיץ לאתרי הרשות? "אני לא מרוצה, יש גידול של 6% באתרי הרשות ואני מכוון לגידול של 10%. יש הרבה פעילויות לילה מקסימות שמתחילות בעשר בלילה ואני מצפה מעם ישראל שיבוא בשבועיים האחרונים של הקיץ להשלים את הפער".