השופטת ורדה אלשיך
השופטת ורדה אלשיךאתר ביהמ"ש

ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין לא מרוצים מהחלטתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, שלא לנקוט בכל צעד נגד השופטת ורדה אלשיך.

על מנת לעקוף את החלטתו של גרוניס מבקשים חמשת ראשי המחוזות משר המשפטים יעקב נאמן להגיש קובלנה משמעתית נגד השופטת אלשיך, צעד הנמצא בסמכותו הבלעדית.

במכתבם מציינים ראשי המחוזות, כי "בנסיבות העניין התעלמות לחלוטין עלולה להוביל, ובצדק, לפגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ולחיזוק הסברה הציבורית שאין דין שווה לכל. איננו מעלים על דעתנו שלפחות צעד כאמור לא יינקט בנסיבות העניין. עם הגשתה של קובלנה כאמור, מן הראוי שתפנה לכב׳ הנשיא בבקשה שישקול השעיה זמנית של כב׳ השופטת".

ראשי המחוזות מציינים, כי "קריאה מדוקדקת של החלטת הנציב מגלה כי הנציב קבע קביעות חמורות ביחס לשופטת הנילונה. בשל התהודה הציבורית הרבה שלה זכתה פרשה זו עוד בטרם הונחה לפתחו של הנציב, הדעת נותנת שהנציב היה ער לכך שגם החלטתו תזכה לפרסום ניכר".

"וכח זאת, העדיף הנציב שלא לכלול בהחלטתו המלצות אופרטיביות לנקיטת צעדים, ולהסתפק בקביעותיו החריפות. אין להבין את היעדרן של המלצות כאלה מהחלטת הנציב כ״הסדר שלילי״, כאילו הנציב אינו רואה הצדקה לנקיטת צעדים כאמור", מוסיפים ראשי המחוזות.

"בין השיקולים שהובילו את כב׳ הנשיא להמליץ שלא לנקוט שום צעד כלפי כב׳ השופטת, היה גם הוותק והניסיון הרב שצברה בשנות כהונתה. לגישתנו, הוותק הרב של כב״ השופטת אלשיך היה צריך להיחשב דווקא כשיקול לחומרה, בבחינת ״אם בארזים נפלה שלהבת״. גישה זו, שלפיה רום מעמדו של מי שנכשל יהווה שיקול לחומרה ולא לקולא, הובעה גם היא פעמים רבות בפסיקת בית המשפט העליון", קובעים ראשי המחוזות.