מזהיר. לנדאו.
מזהיר. לנדאו.פלאש 90

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, שיגר לאחרונה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא תובע ממנו לאכוף על הפרקליטות לאמץ חלקים מדו"ח השופט אדמונד לוי.

לנדאו מציין, כי דו"ח ועדת השופט אדמונד לוי, אשר הוגש לראש הממשלה, קבע כי צווים מסוימים, ובראשם "צו שימוש מפריע" המופעל כנגד מתיישבים ביו"ש, הינם לא ראויים.

למרות זאת, פרקליטות המדינה ממשיכה להתנהג כאילו דבר לא אירע, ובהודעות עדכון לבג"ץ, בין השאר בנושא סכסוכי הקרקעות סביב הישוב סוסיא, ממשיכה לדבוק בעמדתה לפיה מדובר בצווים ראויים שיש לאוכפם.

במכתבו דורש לנדאו מראש הממשלה בראש ובראשונה לקיים דיון בועדת השרים להתיישבות על דו"ח אדמונד לוי, אשר יכלול הצבעה על אימוץ הדו"ח.

בנוסף מבקש לנדאו מנתניהו להנתחות את הדרג המקצועי "למנוע הודעות עדכון לבג"ץ ללא אישורך ולהקפיד שהודעות אלו לא יכללו צשום שימוש באותם נהלים וצווים שדינם, על פי דו"ח לוי, להתבטל ולעבור מן העולם".

השר לנדאו מוסיף ומדגיש במכתבו לנתניהו, כי "התערבותך המיידית דרושה. הממשלה שאתה עומד בראשה ובה אנו חברים אינה יכולה לאפשר למנהל האזרחי ולפרקליטות המדינה לנהוג באופן הסותר את מדיניותה, את תפיסת העולם של מרכיביה ופוגע בזכויות אדם".