עדי שקר?
עדי שקר?צילום: ועד מתיישבי בנימין

שופטי בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, יורם דנציגר ואורי שוהם קיבלו את ערעור המדינה על העונש שנגזר על צבי סטרוק וקבעו כי הוא ירצה 30 חודשי מאסר במקום 18 חודשים שנגזרו עליו מלכתחילה.

במקביל דחו השופטים את ערעורו של סטרוק, אשר נגע גם לעצם ההרשעה וגם לחומרת העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי, 30 חודשי מאסר.

סטרוק, תושב שילה ובנה של יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, הורשע בחודש נובמבר 2010 בחטיפה ובהתעללות בנער פלסטיני בן 15 בעודו כפות.

מדובר באירוע שהתרחש לפני כחמש שנים סמוך למאחז אש קודש, בעקבותיו אושפז לטענתו הנער הפלסטיני כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו. סטרוק הורשע בעבירות חבלה בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם חבלה חמורה, שלוש עבירות תקיפה וגרימת נזק.

סטרוק טען אז בשיחה עם ערוץ 7 כי מדובר בעלילה, "מדובר בקנוניה ועלילה, כמו מקרים נוספים שהיו באזור זה מצד תושבים ערבים כלפי שכניהם היהודים. היו כבר מקרים בעבר שהאמת על עלילות כאלה התגלתה רק לאחר זמן, ואנו נעשה הכל כדי שגם במקרה זה תתברר האמת".

"פסק הדין אינו חלוט, והשופט עצמו ציין בפסק הדין שעדויותיהם של העדים הערבים רצופות סתירות פנימיות, ושהיו גם ליקויים חמורים בחקירה. אנחנו מאמינים בחפותו של צביקי ונמשיך לעשות הכל כדי להוכיח זאת".

בפסק הדין בערעור קבע השופט אורי שהם, בהסכמת חבריו, כי אין מקום להתערב בממצאים שקבע בית המשפט המחוזי, וכי טענת הפרקליטות לפיה מדובר בעונש קל מידי נכונה ועל כן יש להוסיף שנה לתקופת מאסרו של סטרוק.

יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, תוקפת את בית המשפט עליון על רקע החלטתו להחמיר בעונשו של בנה, צבי, "בשונה מבית המשפט, שהעדיף להאמין לעדים הערבים, אנחנו מאמינים ובטוחים בחפותו של צביקי".

"אנו כואבים את הצלחתם של מבקשי רעתו, ונשתדל לסייע לו לעמוד בגזר הדין הקשה שהוטל עליו".

יהודית קצובר ונדיה מטר מארגון 'נשים בירוק' אמרו כי מערכת המשפט רוצה לבלום את אורית סטרוק ע"י ענישת בנה צבי סטרוק, "מערכת אכיפת החוק חיכתה לרגע זה. נפלה לידם הזדמנות פז לנסות לבלום את אורית סטרוק על חקירותיה היסודיות, ללא מורא וללא משוא פנים, בהתעללויות במתנחלים".

"היום הוכח עד כמה עבודתה של אורית אפקטיבית ועד כמה המערכת פוחדת ממנה. לא רק שבג"ץ לא קיבל את ערעורו של צבי, אלא בג"ץ החמיר בעונשו וגזר עליו 30 חודשי מאסר. העוול זועק לשמים! אין שום הצדקה שבנה של אורית ייענש ויישב בכלא על עבודתה הציבורית של אמו. אנו דורשים משפט אמת וצדק שיוכיח לכל שצבי סטרוק חף מכל פשע".