הנגמ"ש שהותקף
הנגמ"ש שהותקףרויטרס

אתר  "בוואבהאל-אהראם", בהסתמכו על גורמי מודיעין בכירים, חושף פרטים חדשים אודות מבצעי הפיגוע ברפיח שארע  באוגוסט, בו נהרגו 16 חיילים מצרים ונפצעו 7.

חקירת הפיגוע הביאה לזיהויים של חלק ממבצעיו והם: חאתם א'בן 37ממחוז קהיר,יחיא ע'בן 19ממחוז אל-ר'רביה ומוחמד מ' בן 30 מסיני,מוחמד א'ס'ממחוז אל-ר'רביה ומוחמד מ' בעלאזרח ות פלסטינית.

בחקירת גורמי המודיעין המצריים התברר,כי חאתם א' הגיע לפני כחודשייםלאל-עריש, ורכש בה אדמה חקלאית מאחד מאנשי השבטים בסיני, בכיסוי שהוא נמלט מנקמה. חאתם נהג להגיע למקום לעיתים מזומנות ושהה באוהל שהקים בו.



התושבים באזור סיפרו, כי חאתם היה מגיע עם אנשים נוספים ברכב שטח חדיש ובאופנוע והם הבחינו, כי היה מתאם בין שהותו במקום לבין הפיגועים שבוצעו בסיני בצינור הנפט והתקיפות נגד תחנות המשטרה המצריות.

הפעילות שנדמתה לתושבים המקומיים כחשודה הביאה אותם לדווח אודותיה למודיעין המצרי,שהגיע למקום לפני ימים אחדים וביצע בו סריקות יסודיות. בפעילות של צבא מצרים בכפראל-פתאת באזור אל-שיח' זוויד בצפון סיני נתקלו הכוחות בירי מצד פעילי הטרור,ולאחר שהרגו אותם בחילופי אש, הם מצאו בין היתר 5 טילים נגד מטוסים, 5 מוקשים, מרגמה, חומרי מוצא לייצור מטעני נפץ וכמות גדולה של תחמושת.

יש לציין, כי גורמי המודיעין המצריים סימנו את הארגון הסלפי הקיצוני הפלסטיני "צבאהאסלאם" כאחראי לפיגוע, והם העבירו לממשלת חמאס רשימה של מספר פעילים הקשורים לארגון זה לצורך חקירה.