ח"כ ציון פיניאן
ח"כ ציון פיניאןערוץ 7

בחברת הסלולר של פלאפון בודקים איך במשך שנה ו – 10 חודשים חייבה החברה את כרטיס האשראי של ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים של הכנסת, בעבור שימוש במודם סלולרי של החברה, אותו לא רכש מעולם. כך מדווח הבוקר "ישראל היום".

את המודם רכשה מ' בת 28 מישוב קהילתי בגליל התחתון.



על פי הדיווח, במהלך עסקת הרכישה שהתבצעה בטלפון, ביקשה מ' מנציגת השירות של החברה לחייב את כרטיס האשראי של אביה, המחזיק בארבעה מכשירי טלפון סלולרי של חברת פלאפון במסגרת הפעילות העסקית שלו.



ואולם, במהלך פעולת החיוב במחשב החברה משהו השתבש, והחיוב הופנה לכרטיס האשראי של ח"כ ציון פיניאן ואביה של מ' לא חויב מעולם. "לפני כחודש הבחנתי לראשונה בחיוב שאינו שייך אלי על סך של כ - 270 שקלים", סיפר ח"כ פיניאן ל"ישראל היום", "פניתי לחברת פלאפון ונאמר לי אחרי בדיקה שחלה טעות ואני אזוכה".

בעקבות הבירור התקשר מנהל סניף בצפון של חברת פלאפון למ' ולטענתה הטיח בה האשמות קשות, "כשגיליתי שהסכום החודשי בגין השימוש במודם הסלולרי אינו יורד מהחשבון של אבי, פניתי לחברת פלאפון שלא עשתה כלום. הכל מוקלט וניתן לבדיקה", אמרה מ', "פתאום מתקשר אלי אותו מנהל סניף, מדבר בתוקפנות, מעליב אותי ומטיח בי שאני גנבת ושקרנית. הייתי בהלם.



"אני אדם ישר כמו סרגל, אמא לתינוקת בת שמונה חודשים ומדוע שאשקר? מי שטעה זו חברת פלאפון שחייבה אדם אחר במקום את אבי. בסך הכל מדובר פה ב - 1,800 שקלים והדגשתי שאני מוכנה לשלם מיד עבור השימוש במודם הסלולרי. אבל מדוע לכנות אותי גנבת ושקרנית?", שאלה מ' ופנתה לעו"ד אלי מלול מעפולה, ששלח מכתב חריף להנהלת חברת פלאפון שבו הוא דורש להפסיק להטריד את מ' באיומים טלפוניים ובמקום זאת להציג בפניה את החשבון אותו עליה לשלם.



ח"כ ציון פיניאן מסר בתגובה: "אינני מכיר את הצעירה ואת אביה ואני מאמין שכרטיס האשראי שלי חויב בטעות ולא בזדון. יחד עם זאת אני מתכוון להעלות בוועדת הכלכלה של הכנסת את נושא החיוב בכרטיסי אשראי באמצעות חברות הסלולר ולבדוק האם האזרח מוגן כפי שנדרש או שיש צורך להחמיר יותר בתהליך בדיקת כרטיסי האשראי. בנוסף, אני מתכוון לתבוע את חברת פלאפון על הנזק שנגרם לי בגין החיוב המיותר של חשבון הבנק שלי", אמר ח"כ פיניאן.



מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "מדובר במקרה בו מעורבת עובדת לשעבר, אשר נבדק בימים אלה בעקבות פניית הלקוח. במידה והלקוח שילם עבור חבילה שלא רכש, הוא יזוכה במלוא הסכום".