הפגנת בדואים
הפגנת בדואיםצילום: פלאש 90

תושבי כפרים בדואים לא מוכרים והאגודה לזכויות האזרח עתרו השבוע לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הממשלה להקמת שבעה יישובים יהודיים חדשים באזור מבואות ערד.

לטענת העותרים, התוכנית כוללת הרס של חמישה כפרים לא מוכרים שבהם מתגוררים כ-8,000 אזרחים בדואים, וכי אין צורך בהקמת היישובים החדשים.

מקסים אוקנין, סגן ומ"מ ראש עיריית ערד אומר לערוץ 7 כי מדובר בטענות שקריות, "מספיק לראות מי הגיש את העתירה הזאת. התכנית הרי עברה את כל האישורים, הישובים היהודים יחזקו את הנגב והם הוקמו משיקולים מקצועיים. ההתנגדות שלהם היא התנגדות אוטומטית כנגד כל התיישבות יהודית".

"לא יעלה על הדעת שהבדואים שהשתלטו על אדמות המדינה שלא כחוק יטענו היום שאסור להרוס להם את הבתים. אם מישהו היה משתלט על קרקעות בצפון תל אביב האם לא היו מפנים אותו, רק בנגב לא יודעים לפנות. מדינת ישראל החליטה להעביר את הבדואים ליישובים מוסדרים, כך שמדובר בתביעה קנטרנית".

הוא משוכנע שבית המשפט ידחה את העתירה על הסף, "היישובים היהודים יוקמו על אדמות מדינה, יש תכניות לטווח ארוך ואין ספק שהיישובים הללו יחזקו את הנגב כולו. הרצף הטריטוריאלי בין באר שבע לים המלח יישמר. הקמת היישובים תחזק את המערך התחבורתי מערד לבאר שבע ולמרכז הארץ ותסייע לאוכלוסייה היהודית כולה".