המהלך להרחבת השורות בבית היהודי נמשך: משה פלד, יליד בית השיטה, אלוף משנה במילואים בחיל השריון ולשעבר סגן שר החינוך בתקופת זבולון המר,  מצטרף להתמודדות בבית היהודי.

פלד, בשנים האחרונות חבר הנהלת מועצת יש"ע וחבר הליכוד, הודיע על עזיבתו את הליכוד והצטרפותו להתמודדות בבית היהודי בפריימריס הקרובים.

בהודעת ההצטרפות שלו דיבר פלד על יום השנה להתנתקות והלקחים שיש להפיק ממנו: "אין זמן כיום למחלוקות. הגיעה עת אחדות. בשנים האחרונות המחנה הלאומי והציונות הדתית היתה מפולגת, מסוכסכת, חלשה וחסרת השפעה. אחת התוצאות הכי קשות של הפילוג הזה היא ההתנתקות שהיום אנו מציינים שבע שנים לביצועה. אני חושב שהגיעה העת לשלב כוחות כדי שלעולם לא יקרה שוב אסון שכזה, ארוע טראומטי שכזה לעם ישראל. מי שלא מבין את הצורך בחיבור של דתיים ושאינם דתיים בבית היהודי ימיט עלינו התנתקות נוספת".

פלד התייחס בדבריו גם לשיתוף הפעולה שלו בעבר עם זבולון המר ז"ל וחנן פורת ז"ל: "הייתי סגן שר החינוך כשזבולון המר היה שר החינוך, בממשלת נתניהו הראשונה, ואז עסקנו רבות בנושא של צרוף ציבור לאומי חילוני אל המפד"ל - בגוף הנקרא חי"ל. כעת זהו המשכו של המהלך אותו התחלתי עם המר ז"ל. אחר כך מספר שנים מאוחר יותר, פעלנו חנן פורת, גנדי, ואנוכי להקמת האיחוד הלאומי, וגם אז פנינו אל הציונות הדתית והציונות החילונית של ההתיישבות הוותיקה.  היום אני קורא לחברי מההתיישבות העובדת הוותיקה - שהלכה איתנו באיחוד הלאומי ולא היה להם בית עד עכשיו - להצטרף אל המהלך להקמת מחנה לאומי חדש וגדול שאני קורא לו "האיחוד היהודי" - שזהו שלם שמורכב משני חצאים, האיחוד הלאומי והבית היהודי. אסור שנישאר קטנים ולא משפיעים. יש פה סיכוי אמיתי להרחיב את השורות ולהגיע לכוח פוליטי משמעותי מאד בנושאים של ארץ ישראל, חינוך, חברה, כלכלה נכונה ותרומה לחברה."

פלד הצהיר גם על תמיכתו בנפתלי בנט לראשות הרשימה: "אני חושב שנפתלי בנט ירה חץ מאד מכוון ,מאד ערכי, והעיקר מאחד ומשלב ציבורים חדשים,  ולכן אני תומך בנפתלי בנט בכל ליבי. הכרתי את נפתלי בנט בעבודתנו המשותפת במועצת יש"ע, הוא כמנכ"ל מועצת יש"ע ואני כחבר ההנהלה, בתקופה בה הגיע אל מועצת יש"ע והוביל מהלך שהפיח רוח חיים ושיקם אותה לאחר השנים הקשות.  נחשפתי לאדם ערכי מאד ובעל כישורים רבים, יכולת חשיבה וחיזוי. בנט בעל יכולת התמקדות בדברים החשובים באמת, ובעל ניסיון פוליטי, צבאי ועסקי רב-  ולכן אני מאמין ביכולתו להוביל את המחנה המאוחד למשימות לאומיות חדשות, לפעילות חינוכית, לפעילות ערכית, ולמעורבות והשפעה על החברה הישראלית".