קהיר. אילוסטרציה
קהיר. אילוסטרציהפלאש 90

"צבא האסלאם", הארגון האסלאמי הסלפי הקיצוני החשוד בפיגוע ברפיח, מאיים על השלטונות במצרים בפיגועי תופת המוניים בליבה של הבירה קהיר, וזאת בתגובה למבצע הצבאי נגד הארגונים האסלאמים בסיני.



"איש לא יגנה את תושבי סיני אם יגיבו בפיצוץ מכוניות תופת בלב קהיר, במאות הביטחון והפנים. האחים המוסלמים החלו במלחמת השמד, שמנהיג הסוכן (נשיא מצרים מוחמד) מורסי", נאמר בהודעה שפורסמה באתר הפייסבוק המזוהה עם צבא האסלאם.

בארגון הוסיפו, כי "העניינים הולכים ומתקדמים במהירות. וושינגטון אומרת ל(מוחמד) מורסי, שהיא מוכנה לסייע לו להגן על סיני... ארה"ב נכנסת לסיני על גבם של האחים המוסלמים”.

הארגון תוקף בחריפות את שלטון האחים המוסלמים ומאשים אותו בכפירה ובאי יישומה של הקריעה (ההלכה האסלאמית) וכן ברדיפה של המוג'אהידין, כפי שבא לידי ביטוי השבוע בגזר דין מוות שהוטל על 14 פעילים אסלאמיים מסיני, לאחר שהורשעו בהקמה וניהול של ארגון אל-תווחיד ואל-ג'יהאד, פגיעה בביטחון הציבור, האשמת השלטונות בכפירה, מתן היתר לצאת נגד השלטונות וביצוע פידוגים נגד אנשי משטרה.

אחד הנידונים למוות הינו יאסר אל-תראבין, תושב פלסטיני. "צבא האסלאם" הפנה קריאה לציבור המצרי להושיט סיוע מורלי וחומרי לפעיליו הנרדפים ע"י השלטונות.