מי הבא בתור? דוכן לוטו
מי הבא בתור? דוכן לוטוצילום: פלאש 90

מנכ"ל הפורום המשפטי למען א"י, נחי אייל, דורש לשלול את פרס "צרצר פיס" בסך 15 אלף ש"ח משי אריה מזרחי, אשר פרסם בפייסבוק תמונה של סא"ל שלום אייזנר עם סימן צלב קרס על מצחו.

מזרחי אף הוסיף, כי "אייזנר הוא נאצי מתועב, וראוי שימות כמו שאביו מת. שברו לו את האצבע? הוא שבר לעצמו את האצבע. חבל שלא נשבר לו הראש. ואתם אנשים מטומטמים שצריך לרחם עליכם".

במכתב ליו"ר דירקטוריון הפיס, עוזי דיין, כתב אייל, כי "לתדהמתנו, התברר לנו בימים האחרונים כי מר שי אריה מזרחי הנ"ל, זכה במקום הראשון בתחרות "צרצר פיס" ומפעל הפיס עתיד להעביר לו סך 15000 ₪ דמי הזכיה מכספי הציבור".

לדבריו, "מפעל הפיס אינו יכול להוקיר אדם שהזירה הציבורית צריכה לסלוד ממנו בשל דעותיו המגונות, מי שמזהם את רשות הרבים בקריאה נאצי לקצין צה"ל אינו ראוי להוקרה ולכבוד ולמענק ופרס".

אייל מוסיף, כי "יטען הטוען כי אין לחבר בין דעותיו המגונות של מר שי אריה מזרחי לבין יכולותיו והצלחתו בתחרות הצרצר, אך מפעל הפיס אינו מפעל לקידום יצירה ותרבות גרידא. אין הוא גוף המנותק מן החברה ומהמדינה. ראיה לכך היא כי רווחי מפעל הפיס מחולקים לרשויות בהתאם לאמות מידה הכוללות בין השאר גם את שיעורם של המשרתים בצה"ל ברשות המקומית".

"מפעל הפיס מגויס לטובת קידומה של החברה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בקריאותיו אלו פוגע מר מזרחי הן במדינה הדמוקרטית והן במדינה היהודית", קובע אייל.

"אל למפעל הפיס להתעלם מדברים חמורים אלו ויש לשלול את הפרס ואת הזכיה ממר מזרחי ולמצער לתבוע ממנו בחזרה את כספי הפרס. כספי מפעל הפיס הם כספי הציבור ועל הציבור להדיר את האיש על דבריו ולא להוקירו", חותם אייל את מכתבו.