מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, נפגש הבוקר (ה') עם מפקד 'מיטב' (בקו"ם), אל"מ גיל בן שאול, במשרדי מנהלת השירות האזרחי-לאומי.

בפגישה נידון המצב העדכני של גיוס החרדים בעקבות ביטולו של 'חוק-טל'. מפקד 'מיטב' ומנכ"ל המנהלת דנו בהיערכות להסדרה של חוק חדש לכשיחוקק, אשר יאפשר את המשך ההפניות של צעירים חרדים מלשכות הגיוס לשירות האזרחי.
ג'רבי ביקש את סיוע 'מיטב' למנוע עיכובים בקבלת הפטור לאוכלוסיות שונות המבקשות להצטרף לשירות האזרחי-לאומי, כדוגמת עולות חדשות.  כמו כן, ביקש מצה"ל לסייע בקבלת נתונים על צעירים בעלי רישום פלילי, המקבלים פטור מצה"ל, על מנת לוודא שלא מגיעים להתנדב במקומות בעייתיים עבורם. בנוסף ביקש ג'רבי נתונים על אחוזי הגיוס בערים השונות. זאת כדי ליצור תמונה מדויקת של אחוזי ההתנדבות לשירות האזרחי-לאומי.

נושא נוסף שנדון בפגישה הוא הצורך בקבלת הפטור בטרם תחילת השירות בשירות האזרחי-לאומי. בעקבות התרבות מקרים של מעצר צעירות שהתנדבו ללא קבלת פטור, מנכ"ל המנהלת חידד את ההנחיות בעניין. לפני מספר חודשים אף אירע מקרה חמור בו המשטרה הצבאית עצרה צעירה מנתניה שהתנדבה במשך שנתיים בשירות האזרחי-לאומי, וזאת משום שלא הוסדר כהלכה הפטור שלה מצה"ל. למרות כל הסבריה והוכחותיה ששירתה בשירות האזרחי-לאומי, היא נכלאה בכלא צבאי לתקופה ארוכה, וזאת שבועות ספורים לפני חתונתה. רק בעקבות התערבותו המיידית של שר-שלום ג'רבי מול בכירים בצה"ל, שוחררה הצעירה לביתה. בעקבות מקרים אלו, הוציא מנכ"ל המנהלת הנחייה חד משמעית לכל עמותות השירות האזרחי-לאומי, שלא לאפשר תחילת שירות ללא הצגת הפטור מצה"ל.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, ציין לאחר הפגישה: "בעקבות ריבוי המקרים בהם התעכבה קבלת הפטור מצה"ל לפטורות מטעמי דת ובפרט לעולות חדשות המגיעות לארץ מתוך ציונות וערכים וחוות עגמת נפש רבה בעיכוב הפטור, אשר לא מאפשר להן להתחיל את שנת השירות במועדה, אנו פועלים יחד עם צה"ל על מנת לאפשר הסדרה חלקה של נושא קבלת הפטורים לאלו שצריכים לקבלו".