מכללת 'מכלול' במעלה לבונה
מכללת 'מכלול' במעלה לבונהאתר היישוב

בשנה הבאה יצטרפו למכללת מכלול בישוב מעלה לבונה 25 חיילים חדשים. מדובר במסלול מיוחד, המשלב שרות קרבי בנח"ל, רכישת מקצוע ומשימה לאומית ביישובים ביו"ש.

רב היישוב מעלה לבונה, הרב יאיר שחור, העומד בראש המכללה, מספר לערוץ 7 על המסלול הייחודי שקיים כבר מזה מספר שנים ואושר על ידי משרד הביטחון "בשנה וחצי הראשונות לומדים בשעות הבוקר תורה ואחר הצהריים מקצועות הנדסאים. אחרי שנה וחצי מתגייסים לגדוד חמישים של הנח"ל הרגיל".

"בתום השירות, הם חוזרים לשנה רביעית - שנת משימה לאומית ביישובים ביו"ש. בשנה הרביעית משלבים לימודים תורניים  ואקדמיים ובמקביל תורמים לקהילות השונות ביישובים ביו"ש בעיקר כחונכים לבני נוער. בסוף השנה הרביעית חוזרים לעוד כמה חודשים לצבא".

לדבריו, המסלול המיוחד מאפשר לבוגרים לצאת יהודים טובים ונאמנים וגם עם מקצוע ביד, "הם גם לומדים תורה ובונים את האישיות שלהם, גם משרתים בגדוד קרבי ויוצאים בסוף עם  דיפלומה של הנדסאי של משרד התעשייה והמסחר. אפשר לצאת מייד לעבודה או להמשיך ללימודי תואר ראשון. יש לנו גם שיתוף פעולה עם מכון לב, תלמידים שמסוגלים לכך יכולים לשלב לימודים לתואר ראשון בניהול ושיווק טכנולוגיה".