בית הקברות העתיק בצפת
בית הקברות העתיק בצפתצילום: פלאש 90

המונים עלו אמש (חמישי) לקברו של התנא המכונה 'רבי בנימין הצדיק' הטמון בצפת, שם התקיימה ההילולא המרכזית לזכרו, בהשתתפות רבנים מצפת ומהסביבה.

בעצרת המרכזית נשא דברים הרב רפאל כהן מצפת שהתייחס בדבריו לסוגיית האיום האיראני ואמר כי "המצב באיראן לא פשוט, אנחנו צריכים להתחזק במצוות".

בהמשך נאומו התייחס לסוגיית גיוס בני הישיבות ואמר כי "בחורי הישיבות הם האור של עם ישראל, הם מגינים על כלל עם ישראל. אנחנו לא מורידים מכבודם של חיילי צה"ל אך עם זאת אנחנו חס ושלום לא נוריד מכבודם של בני הישיבות".

בהיסטוריה היהודית לא הרבה ידוע על רבי בנימין הצדיק שכן הוא מוזכר בתלמוד פעם אחת בלבד, כשהסיפור המיוחס לו מצביע על צדיקותו.

וכך מסופר עליו בגמרא: "תניא, אמרו עליו על בנימין הצדיק, שהיה ממונה על קופה של צדקה. פעם אחת באתה אישה לפניו בשני בצורת, אמרה לו: רבי פרנסני. אמר לה: העבודה, שאין בקופה של צדקה כלום. אמרה לו: רבי, אם אין אתה מפרנסני, הרי אישה ושבעה בניה מתים. עמד ופרנסה משלו. לימים חלה ונטה למות, אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא: ריבונו של עולם, אתה אמרת כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, ובנימין הצדיק שהחיה אישה ושבעה בניה ימות בשנים מועטות הללו? מיד קרעו לו גזר דינו. תנא: הוסיפו לו עשרים ושתים שנה על שנותיו (ב"ב יא, א).

צילום:אלישמע סנדמן - חדשות 24