תידלוק מטוס
תידלוק מטוסצילום: פלאש 90

נוסעי טיסת 'אייר פראנס' בסך הכול רצו להגיע מפריז לביירות, אבל תכניות לחוד ומעשים לחוד. לקראת הגעתם לשמי לבנון הודיע להם צוות המטוס שהם נאלצים לנחות בדמשק, ואם לא די בכך הם גם התבקשו לתרום כסף כדי לרכוש דלק לקראת המשך הטיסה.

על דבר התקרית התמוהה דיווחה בהרחבה סוכנות רויטרס וציינה כי ההחלטה לסטות מהמסלול המתוכנן ולנחות בדמשק נבעה דווקא בשל מה שהוגדר כמתיחות בבירות. אמנם דמשק אינה נראית בימים אלו כמקום הרגוע ביותר על פני כדור הארץ, ובכל זאת כך בחר צוות הטיסה.

הסטייה מהמסלול המתוכנן ותוספת הקילומטרים עד דמשק ובחזרה לכיוון ביירות חייבה תדלוק. מהדיווח מסתבר עוד כי רשות התעופה הסורית התבקשה על ידי צוות המטוס לאפשר תדלוק ולחייב את האשראי של 'אייר פראנס' אך הלהט למזומנים בסוריה כנראה גדול מכדי להכיל את התדלוק והנהלת רשות התעופה דרשה לקבל תשלום במזומן על התדלוק. משום כך שאלו אנשי צוות המטוס את הנוסעים כמה יוכל כל אחד ואחד מהם לתרום במזומן לרכישת דלק שיאפשר את המשך הטיסה עד ליעד הנכסף.

בעוד הנוסעים מפשפשים בארנקיהם וחוככים בדעתם כמה כסף יהיו מוכנים לתרום למען המטוס המקורקע שלהם הצליח צוות המטוס למצוא חלופה שאפשרה את המשך הטיסה מבלי להזדקק לתרומת הנוסעים. לפי שעה לא ברור מה היה הפתרון החלופי שנמצא אולם ב'אייר פראנס' מסבירים שכבר מתחילת האירוע פעל הצוות באפיק החלופי אך ליתר ביטחון ביקש לוודא אצל הנוסעים אם יוכלו לתרום כסף במזומן במידה ויזדקקו לכך.

סופו של אירוע – המטוס המשיך בטיסה מדמשק לקפריסין, שם ערך חניית ביניים, ומשם בשעת בוקר המשיך בדרכו אל ביירות.