ההפגנה ברחבת משרד החינוך
ההפגנה ברחבת משרד החינוךצילום: שמואל דריי

עשרות ילדים והורים הפגינו אתמול (ראשון) נגד משרד החינוך בשל מה שהגדירו "התעלמות המשרד מצורכיהם המיוחדים". למקום הגיעו הורים מכל רחבי הארץ. 

ההורים הגיעו למקום כדי למחות על כך שמשרד החינוך החליט להתעלם מילדיהם הזקוקים למסגרת חינוך מיוחדת, בשל לקויות הלמידה שלהם ובעיות הקשב והריכוז מהם הם סובלים.

"הילדים הללו היו אמורים לפתוח את הלימודים בכיתות א' שנבנות במיוחד לילדים בחינוך המיוחד", אמרו ההורים, "אולם משרד החינוך הודיע להורים כי בשל מחסור בתקציב, עליהם להסתפק בכיתות א' רגילות, ולשלב את ילדיהם עם שאר ילדי כיתות א'".

ההורים טוענים כי הם קיבלו את ההודעה בתדהמה וניסו לפנות לגורמים  הבכירים ביותר במשרד החינוך, ואף לשר החינוך עצמו כמו גם לסגן שר החינוך הרב מנחם אליעזר מוזס, אולם ללא הועיל, ובמשרד החינוך החליטו שלא להיענות בשלב זה לבקשה.

צבי ברינגר, ממובילי המחאה אמר כי "למרות שפנינו ובכינו בפניהם, שר החינוך, סגנו וכל הפקידים במשרד, מסרבים להיענות לבקשתנו ומעדיפים לפגוע בילדינו ולא להעניק להם את הכלים המתאימים".

"במידה שהילדים שלנו לא יקבלו חינוך מיוחד המתאים לבעיותיהם, אנחנו נצמיח לצערנו דור של עבריינים שייפלטו מכל המסגרות החינוכיות והכל בשל מחסור של כמה מיליוני שקלים", אמר ברינגר.

במשרד החינוך אומרים, כי "תקציב החינוך המיוחד גדל בשלוש השנים האחרונות בכמיליארד ₪,  (2009: 2.5 מיליארד ₪ 2012: כ- 3.5 מיליארד ₪) במטרה לתת מענה למורכבויות השונות והרבות של התלמידים המצויים במסגרת זו. בתוך כך, מעניק להם המשרד מערך רחב של טיפולים; פארה רפואיים, רגשיים ולימודיים, בהתאם למורכבות של כל תלמיד (מדובר בהקצאה דיפרנציאלית, שכן תלמיד עם  שיתוק מוחין יקבל הקצאה גבוהה מזו של תלמיד בעל לקויות למידה או מורכבויות קלות יותר, כגון בעיות שפה)".

במשרד מוסיפים, כי "המשרד מקדם מדיניות של שילוב תלמידים עם לקויות למידה או מורכבויות קלות במסגרת החינוך הרגיל, תוך מתן תמיכה רחבה  בהיבט הרגשי והלימודי. במשרד מציינים, כי שילוב של תלמידים אלה בחינוך הרגיל מאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתיות ולימודיות אשר תורמים להתפתחות האישית שלהם".