ראש מכון משפט לעם הרב אריאל בראלי מדגיש את הקשר בין פרשת שופטים לחשיבותו של דין תורה דווקא בשנים אלו.

הרב בראלי מספר לערוץ 7 כי בשבוע האחרון נפתח בית דין חדש לממונות של המועצה הדתית בשדרות בשיתוף מכון משפט לעם, "היוזמה להקמת בית הדין הייתה של מספר תושבים אשר חיפשו פתרון לסכסוך שכנים מאחר ומערכת המשפט לא נותנת מענה הולם לשאלות אלו - בית המשפט ממוקם באשקלון ואינו יורד לשטח לבדוק את הבעיה". עוד הוא מציין כי שופט בית משפט השלום מנחם קליין אף העיר על כך.

הרב מספר כי פניה ראשונה כבר הגיעה למזכירות בית הדין ביחס לדירה שנמכרה בשדרות והתגלה בה רטיבות חמורה.

הרב בראלי מוסיף כי כבר תקופה ארוכה פועל המכון בעיר להגביר את המודעות לחשיבות של דין תורה ואין לך תזמון גדול יותר מאשר השבוע שבו אנו מצווים בפרשת השבוע "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך".

הוא מספר על יתרונות בית הדין לענייני ממונות, "לבית דין לממונות יש יתרונות נוספים על פני בית משפט, החשוב מכל זה דין על פי ההלכה. אך מעבר לכך מציין הרב את הזמינות כאשר ניתן לקבוע דיון בתוך שלושים יום וכן פסק דין ניתן לאחר שלושים יום. אין צורך בעורכי דין אלא האדם מייצג את עצמו (ישנה אפשרות להביא עו"ד)".

נציין כי מקומות עבודה רבים היום, במיוחד בחוגים הדתיים, חותמים על הסכמי עבודה המחייבים את שני הצדדים, העובד והמעסיק, להגיע לבית הדין לענייני ממונות אם קיימת מחלוקת ביניהם.