אבי רואה
אבי רואהישי קרוב

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, שיגר מכתב לאלוף איתן דנגוט, בו הוא דוחה את דרישתו מתושבי מגרון להתפנות מיידית לאתר היקב.

במכתב מפורט פורס רואה בפני דנגוט שורה של סיבות בגללן יש להפסיק את הניסיון לפנות את התושבים מיידית, ולהמתין לכל הפחות עד למתן ההחלטה בעתירתם של התושבים לבג"ץ.

"1. בראשית דברי אבקש לציין את הידוע, כי מבני הציבור שבאתר היקב עדיין אינם מוכנים כמו גם מפגעי בטיחות רבים שעדיין לא טופלו. מעבר התושבים במצב שכזה לא יאפשר את פתיחת שנה"ל במוסדות החינוך בישוב ומהווה סכנה של ממש לילדים המסתובבים ברחבי הישוב.

למיטב ידיעתי תושבי מגרון שוקלים להגיש בתחילת השבוע בקשה לבג"ץ בעניין זה. בנוסף לכך עדיין לא ניתן שום מענה למרכיבי בטחון ולמקווה טהרה.

2. אבקש להזכירך כי מי שקיבל את ההחלטה על הקמת אתר המגורים הזמני ביקב עבור תושבי מגרון היא ממשלת ישראל, והיא היחידה שתהא מוסמכת לקבל החלטה הפוכה "ולשקול מחדש את הסדר אתר המגורים החלופי".

3. גם את ההחלטה על בחינת ההסדרה התכנונית של החלקות שנרכשו קיבלה וועדת השרים להתיישבות בהחלטה שקיבלה מעמד של החלטת ממשלה כך שגם לשקול מחדש את "הנכונות לבחון הסדרה תכנונית של החלקות שנרכשו, לפי הנטען, במגרון" מוסמכת הוועדה ולא הגורמים הנכבדים הנזכרים במכתבך.

4. ממשלת ישראל קיבלה את החלטותיה האמורות בשל שיקולים עקרוניים בדבר ערך ההתיישבות ובשל שיקולי צדק ומוסר הנובעים ממחויבותה של הממשלה כלפי הציבור וכלפי תושבי מגרון החלוצים שאת יישובם הקימה.

5. עוד אבקש להזכירך כי סע' 8 ל"הסכם" עליו חתמו תושבי מגרון נוגע לבחינה בחיוב של הותרת נוכחות אזרחית באתר הנוכחי על בסיס אדמות הנפקדים, וזאת עד למועד ביצוע ההסכם. למיטב ידיעתי עד כה לא נערכה שום בחינה באשר לאפשרויות השימוש בנכסי הנפקדים באתר הנוכחי וזאת על אף מכתב שנשלח מטעמי לרמ"א (עם העתק למזכיר הממשלה והשרים הרלוונטיים) ביום 06/05/12. ברי כי ככל שהמדינה אינה מקיימת את חלקה לגבי סעיף מהותי זה בהסכם גם תושבי מגרון משוחררים מכך.

6. זאת ועוד, אתה הרי יודע טוב ממני כי ההתנגדות להותרת המגורים על החלקות שנרכשו בהשקעה של מיליוני שקלים ועל יסוד הבטחות מפורשות שנתנו לתושבי מגרון, היא עוול חמור שכנגדו מתקוממים תושבי מגרון, ובצדק. הפלפולציה המשפטית וטיעוני הסרק המופרכים וחסרי האחיזה לא יצליחו להקהות את תחושת העוול שבהריסה.

7. לאור האמור לעיל, אני קורא לך ולכל הנוגעים בדבר לחדול מהעצמת העימות המתנהל כעת סביב סוגיה זו, להמתין בסבלנות לסיום ההליך המשפטי המתנהל כעת בבית המשפט העליון ולפעול לאור ההחלטות אשר יתקבלו בו".