בית ספר בשומרון
בית ספר בשומרוןמועצה אזורית שומרון

לאחר למעלה מעשור בו לא היה קיים גוף ארגון ההורים הארצי, חודש הגוף הזה ביוזמת שר החינוך גדעון סער.

לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר (שני) שוחחנו עם יו"ר הועד, עורך הדין גדעון פישר, שהתווה קווים לוועד המתחדש ומטרותיו.

בראשית דבריו מזכיר עו"ד פישר כי הארגון בבסיסו הוקם עוד לפני קום המדינה, אך "מלחמות היהודים", כהגדרתו, הובילו לפירוק. כדי להחזיר את עטרתו ליושנו הוקמה מועצה ארצית בה ראשי מרחבים וועד מנהל שקיימו בחירות לראשות הארגון ובחירתו של פישר. כעת מקווה פישר שהארגון יוכל להיות פה לכחמישה מיליון הורים בישראל. איך עושים זאת?

פישר מציין בדבריו כי מערכת החינוך הפסידה בתקופת היעדרו של הארגון כיוון שהורים שלא מצאו מענה בוועד ההורים הבית ספרי נזקקו לעזרה ולא קיבלו אותה. לעיתים משבר כזה הוביל לעתירות לבית משפט ולהוצאות כלכליות מיותרות לשני הצדדים. תיווך ופישור של ועד הורים ארצי יכול למנוע אירועים שכאלה.

פישר מציין בדבריו שהירתמות הארגון אינה נעשית באופן אוטומאטי, אלא לאחר בדיקה של הנתונים מול גורמים שונים, על מנת שלא להפוך כלי שרת בידי גורמים אינטרסנטיים, מבקשי סגירת חשבונות וכיוצא באלה. "כשהורה פונה זה עדיין לא אומר שהוא בהכרח צודק".

לדבריו לא יתכן שבישראל לכל מגזר יש לובי וקולו נשמע במסדרונות ההחלטות בישראל, ודווקא לקבוצה הגדולה מכולם, זו שמשרתת את העם ודואגת לפיתוח המשאב היקר ביותר, הילדים, לא יהיה לובי שכזה.

באשר לחיבוק שאותו מקבל ארגון ההורים על ידי משרד החינוך מציין עו"ד פישר כי אין המשמעות שלא יפעלו אל מול משרד החינוך ולא יתבעו שינויי מדיניות. לדבריו הדברים דומים לזוג שבשעת נישואיו יודע שהעתיד מזמן להם גם חילוקי דעות, ובכל זאת הם יוצאים לדרך משותפת.

בהקשר זה הוא מזכיר מספר החלטות שהתקבלו על ידי משרד החינוך והארגון מברך עליהם, אם כי סבור שיש להשקיע יותר. כך בהחלטה להקצות 270 מיליון שקלים לסבסוד טיולים שנתיים, הקצאת חמישים מיליון לסיורים בפולין וכך גם לגבי השאלת ספרים.

על מנת להפוך לפה ולאוזן קשבת עבור כל ההורים בישראל מתכוון הארגון להשלים הקמת תשתית אינטרנטית בה ישאלו הורים ויקבלו תשובות. כך גם יוקם טלפון חם אליו יוכלו הורים להתקשר ולקבל תשובות והפניות לגורמים המקצועיים הרלוונטיים על פי שאלתם. הארגון ימותג בקרוב כשהיעד הוא הגעה לכל הורה והורה וחשיפת הארגון ויכולותיו בכל בית.

עוד מוסיף פישר ומציין יעד נוסף והוא פריסה של מודל הקמפוס להורות הקיים בחיפה על פני הארץ כולה. הוא מציין את חשיבות הלימוד עבור הורים להורות משפיעה, מתנדבת ומעורבת, כבסיס לשיפור החינוך אצל כל תלמיד ותלמיד ומאידך גם מול המערכת החינוכית כולה.