לומדים כדי להפנים
לומדים כדי להפניםפלאש 90

 

רון צברי הוא תושב רחובות בוגר ישיבת 'אור עציון' שמצא את עצמו שומר על קשר לימודי עם חברו דרך האינטרנט, חברותא מצולמת שכזו, וכשראה שהעניין מצליח ומועיל עבורו החליט למנף אותו להקמת דף פייסבוק ייחודי שישדך בין לומדים מרחבי הרשת ללימוד בחברותות. ביומן ערוץ 7 סיפר על המיזם שהחל לפני כחודש וחצי וכבר רושם לעצמו למעלה מחמש מאות חברים.

דף הפייסבוק, 'חברותא משו' שמו, מפנה את המעוניינים לטבלה בה יכול כל חבר לציין את שמו ואת בקשתו הלימודית וכך למצוא לעצמו חברותא. מסתבר שפייסבוק הוא לא בהכרח דבר רע. צברי, היוזם מספר על ניסיונו שלו, ועל כך שגם הוא חשב שחברותא בלי צלחת עוגיות משותפת זה לא זה, אבל גילה שבעידן שיחות הוידאו והסקייפ אפשר לנצל גם את הבמה הזו ללימוד משותף, ולהערכתו שיחות החינם הטלפוניות צפויות להגדיל ולהרחיב את האפשרויות בתחום.

ומה באשר ללגיטימציה שהוא מעניק לפייסבוק? צברי לא מוטרד. הוא מזכיר לנו שממילא רבים וטובים נמצאים שעות ארוכות מול הרשתות החברתיות, ובמצב שכזה חשוב לדעת איך לנצל את המציאות הקיימת לאפיק אחר, חיובי. "דווקא במקומות האלה, החשוכים, שבהם הילדים נמצאים צריך לפתוח פתח ולהאיר את אור התורה. אנשים נמצאים כבר בפנים", הוא מעיר את מי שחשב לרגע אחרת.

בהמשך הדברים הוא מספר כי מה שהתחיל כבקשת חברותות התרחב וכעת הוא מכיל העלאת רעיונות תורניים, העלאת שאלות ותשובות בהלכה, דברי תורה ועוד.

בדבריו מציין צברי כי טבלאות חיפוש החברותות מחולקות לגברים ונשים, וכי על מנת להבטיח שהדף אינו מנוצל למטרות שאינן ראויות הדף בנוי כקבוצה סגורה שרק מי שמצוי בתוכה יכול לראות את המתרחש בה, וכניסה לקבוצה מחייבת את אישורו האישי שלו עצמו. זאת לאחר בדיקה של הנכנס, ובמידה ומישהו מתחיל לחרוג הוא זוכה להערה, מחיקה ואפילו הוצאה מהקבוצה אם הדברים חוזרים על עצמם.