קבלת פנים שכזו
קבלת פנים שכזונשים בירוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע היום (שני 27.8) לאירוע פתיחת שנת הלימודים באפרת שבגוש עציון, ואולם עוד בדרך לגוש עציון הוא צפוי לקבלת פנים מפתיעה מטעם ארגון 'נשים בירוק' והעומדות בראשו, יהודית קצובר ונדיה מטר.

במהלך הלילה תלו פעילי 'נשים בירוק' לאורך ציר התנועה המוביל מירושלים לאפרת כרזות ועליהן הכיתוב "ביבי! אל תהיה הפודל של מייק בלאס! אפרת וגוש עציון עם מיגרון".

מטר וקצובר רואות בביקורו של נתניהו מעין ניסיון של ראש הממשלה לבצע מהלך של 'הפרד ומשול' בקרב המתיישבים ביו"ש. לדבריהן "יש בביקור זה אמירה מפוקפקת – מצד אחד מחזקים את ההתיישבות, אבל בו בזמן כוחות רבים נערכים לפינוי מיגרון. נתניהו אלוף במסרים כפולים".

על קבלת הפנים הצפויה לשיירת ראש הממשלה על הדרך המובילה לאפרת הן מספרות: "נשים בירוק, יחד עם תושבים מאפרת ומגוש עציון לא נפלו למלכודת ויקדמו את פניו של ראש הממשלה עם כרזות בנוסח: "ביבי! אל תהיה הפודל של מייק בלאס! אפרת וגוש עציון עם מיגרון".

לדבריהן מוסיפות קצובר ומטר דברי שבח על התנהלותם של תושבי מגרון מול דרישות הפינוי שהציבה בפניהם הממשלה. "אנשי מיגרון לא נפלו למלכודת ונכון לשעה זו הם אינם מוכנים להפקיר את ארץ ישראל. שלא כמו ראש הממשלה, אנשי מיגרון אינם מפחדים ממייק בלאס, פקיד שלא נבחר עי' הציבור והשתלט עלינו. לא הפקיד הוא הבעיה אלא חולשת ראש הממשלה המפחד ליישם את מדיניות הממשלה שעליה הצהיר והמובאת בדו"ח אדמונד לוי".

קצובר ומטר מסרבות להיענות לקריאות לראות את חצי הכוס המלאה שבעצם הגעתו של נתניהו לגוש עציון ולאפרת ביום פתיחת שנת הלימודים. הן קובעות כי לנוכח התנהלות הממשלה גם בגוש עציון "לצערנו קשה לשמוח". את קביעתן זו הן מסבירות: "השבוע התבשרנו שגדר-חומת "ההפרדה" תימשך ותבנה בצד השני של ציר שישים כך שננוע ב"ציר כיסופים מספר 2. הגדר גם תנתק את הרצף בין גוש עציון לקרית ארבע חברון ולגוש עציון מזרח". כמו כן נדהמנו לשמוע שאושרו 550 יחידות דיור לערביי זכריה בין אלון שבות לראש צורים. מספר זה גדול יותר מכל עשרות הבתים שקיבלו אישורי בנייה בגוש עציון. משמעות הקמת ישוב ערבי גדול בלב גוש עציון הוא הרס הגוש. אז מי אתה ראש הממשלה? עד לבירור העניין עדיף להיזהר, להתריע על הסכנות ועל העוולות כדי שלא נופתע כמו עם שרון".

את דבריהן מסכמות מטר וקצובר בדברי עידוד לתושבי מגרון: "חיזקו ואימצו. אתם כרגע המגדלור של ההתיישבות".