הפיגוע במלון הילטון טאבה
הפיגוע במלון הילטון טאבהצילום: יעל בר הלל - דובר צהל

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בת"א, השופטת דרורה פלפל, קבעה כי מלון הילטון טאבה לא חייב לפצות את אורחי המלון אשר נפגעו בפיגוע הדמים במקום בחודש אוקטובר 2004.

התובעים אשר היו אורחים במלון בזמן הפיגוע, טענו כי החברה המנהלת את המלון התרשלה רשלנות חמורה להגן על המלון מפני פיגוע מסוג זה, ע"י אבטחה מתאימה, במיוחד לאור מיקומו של המלון, מהות המתאכסנים בו, והמצב הבטחוני הכללי בנושא טרור ואבטחה; וכי אילו היתה עושה כן כי אז הנזק לא היה קורה, או שהיה נמוך עשרת מונים.

החברה טענה מנגד, כי אמצעי האבטחה שננקטו היו סבירים לאזור, שהיא סמכה על הנחיות משטרת התיירות בטאבה ומילאה אותן, שהפיגוע לא היה צפוי ולא היה ניתן לצפיה וכי לא היו התראות לפני הפיגוע

בנוסף טענה החברה, כי המלחמה לסיכול טרור מבוצעת ע"י זרועות הבטחון של המדינה, ואבטחת גוף פרטי לא יכולה לסכל פיגועים; וכן כי הרשויות במצרים פעלו נגד הטרור באופן נמרץ.

השופטת קבעה, כי החברה האמריקנית המנהלת את המלון איננה חייבת לפצות את האורחים, וזאת מאחר "שהמלון לא יכול היה לצפות, ברמה הקונקרטית פיגוע טרור נגד אורחיו".

למרות זאת הוסיפה השופטת באופן חריג, כי "מכובדותו של המלון הודגשה ע"י הצדדים; נראה לי שחלק ממכובדות זו, צריכה להיות גישה מוסרית-הומנית, ולכן היה זה אך מתאים לקבוע אמת מידה לפצות את הנפגעים, אפילו אם הנתבעת זכתה בדין".