ילדים במגרון
ילדים במגרוןהלל מאיר

וועד מתיישבי גוש קטיף שלח היום מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו התריע בפניו על העוול המוסרי והערכי שבפינוי מגרון וקרא לו להימנע מצעד שכזה.

במכתב מזכירים ראשי הקהילות ויו"ר הוועד, אליעזר אורבך, את התנגדותו של נתניהו לפינוי גוש קטיף וקוראים לו לרסן את הפקידות המשפטית: " אנו מצפים ממך כמנהיג שהתנגד לתוכנית ההתנתקות ודואג להזכיר את הטעות והעוול שבה - למנוע את העוול הבא! אנו מצפים מכבוד ראש הממשלה, לגלות אחריות ונחישות ולתת את מלוא הגיבוי להחלטת ועדת השרים שהתקבלה ב-17.7.12.אנו קוראים לך להעמיד את היועמ"ש והפרקליטות במקומם, להגן על עמדה זו ולא להיתלות בסעיפים משפטיים דחוקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול  (ראשון) לנושא ואמר "נכבד את החלטת בית המשפט ובמקביל נמשיך לחזק את ההתיישבות. עשינו זאת בבית אל ונעשה זאת גם במגרון. הקמנו כבר את אתר הדיור החלופי ואנו מקווים שהדברים ייעשו בנועם הליכות".

השר לאיומים אסטרטגיים, בוגי יעלון, אמר "מן הראוי שהמשפחות שמתגוררות בבתים שאינם נשואי העתירה, היו כבר מתפנות מרצונן ברגע שהוכנו המבנים בגבעת היקב. זה כבר היה צריך להתבצע החל מה-22 באוגוסט, כפי שהודענו לבית המשפט. אך הנהגת התושבים החליטה להמתין עד לפסיקת בג"צ, והדיון נקבע לתאריך ה-28 באוגוסט. הרוב המכריע מתכוון לעבור לאחר פסיקת בג"צ, אך ייתכן וחלק מהתושבים לא ירצו להתפנות בעצמם אלא ימתינו לפינוי 'כמו שקי תפוחי אדמה' כפי שהם מכנים זאת, כלומר בהתנגדות פאסיבית", אמר יעלון.

"צריך להיערך לאפשרות שגורמים נוספים יתערבו כדי שזה יגיע להתנגדות משמעותית יותר. בכל מקרה, אלה שלא יתפנו מרצון אינם עומדים בהסדר שהושג עם נציג הממשלה השר בני בגין, ולכן גם לא יוכלו להתגורר בגבעת היקב".