הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציון
הרכב הפלשתיני שנשרף מבקבוק תבערה בגוש עציוןמחוז ש"י

בית משפט השלום לנוער בירושלים האריך בשלושה ימים נוספים את מעצרם של של שלושת הילדים מבת עין החשודים בזריקת בקבוק התבערה לעבר הרכב הפלסטיני סמוך לישוב.

השופט ירון מינטקביץ' קבע בהחלטתו, כי "מעיון במסמכים אותם סימנתי 3 ו-4, עולה כי אכן חלה התפתחות משמעותית בחקירה, התפתחות אשר מבססת ראייתית בקשה להארכת מעצר נוספת".

"נתתי דעתי לגילם של המשיבים אשר הם כבני 13. לא בלב קל יאריך בית משפט מעצר של חשוד כה צעיר. עם זאת, בשים לב לחומרת האירוע המיוחס למשיבים, לחוסר שיתוף הפעולה המוחלט מצידם, לחשש לשיבוש ולעוצמת הראיות אינני רואה מנוס מהארכת המעצר. עם זאת, לא איעתר למלוא התקופה המבוקשת", הוסיף השופט.

מעמותת חננו נמסר כי בכוונתם להגיש ערר לבית המשפט המחוזי. עו"ד עדי קידר מעמותת חוננו המייצג את השלושה אמר לערוץ 7 בבית המשפט, כי הצעירים מסרו גירסה מלאה ואף ברשותם אליבי המוכיח כי הם חפים מפשע.

"שולפים ילדים מהמיטות בלילה, מובילים אותם למעצר בלי עורך דין ובלי אף סיוע, איפה שמענו על דבר כזה? אין לנו אימון במשטרת ישראל שעצרה נערים כל כך צעירים ושללה כל זכות משפטית בניסיון לרצות את ראש הממשלה ונשיא המדינה".

קידר תקף את התקשורת הישראלית שמעולם לא סיקרה את בקבוקי התבערה שמושלכים יום יום על תושבי יהודה ושומרון, "סעו לשומרון, לגוש עציון ולדרום הר חברון ותשוחחו עם משפחות רבות שסופגות כל יום אבנים ובקבוקי תבערה ולא זוכים לשום ידיעה בחדשות".