הביקור בבית שמש
הביקור בבית שמשדוברת ועדת החינוך, התרבות והספורט

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ח"כ ד"ר עינת וילף (עצמאות) פתחה את שנת הלימודים תשע"ג בביקור במוסדות חינוך בבית שמש. 

ח"כ וילף וחבר הוועדה ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) התארחו הבוקר בבית ספר התיכון ברנקו וייס  - בית הספר התיכון החילוני היחיד בעיר, ושוחחו עם המורים והתלמידים.

לאחר מכן המשיכו לבית הספר הממלכתי על שם ז'בוטינסקי וסיירו בין הכיתות. ח"כ וילף שוחחה עם התלמידים על תקנון המשמעת הבית ספרי וביקרה בגינה האקולוגית שמטפחים התלמידים.

חברי הוועדה ביקשו לבקר גם בבתי ספר חרדים בעיר אך בשל יום הלימודים הקצר נדחה הביקור למועד אחר. 

בתום הביקור אמרה ח"כ וילף  כי התרשמה לטובה ממערכת החינוך בעיר ומבתי הספר בהן ביקרה והוסיפה כי "ישנה הרגשה שמדובר בשמורת טבע שיש לטפחה -  מתוך 32,000 תלמידים בעיר רק  כ-2,000 תלמידים בחינוך הממלכתי. צריך להגן על עולם הולך ונעלם".

עוד אמרה כי תאבק בהצבת השלטים בחלקים מהעיר הדורשים מנשים לא לעבור על המדרכה ובהחלטת ראש העירייה שלא להסירם, "לא ייתכן שהעירייה תאפשר עבירה כל כך בוטה על החוק. השקט שקיבל ראש העיר נקנה במחיר גבוה מידי".

ראש העירייה, משה אבוטבול, אמר בתגובה כי הסיר את השלטים עשר פעמים וכי השקט מבחינתו הוא מעל לכל.

ח"כ אברהם מיכאלי, אמר כי קשה לנהל את העיר בית שמש וכי האוכלוסייה הקיקיונית שהציבה את השלטים הללו מבזה את התורה, את  היהדות ואת החרדים.