גדעון סער באפרת
גדעון סער באפרתדוברות משרד החינוך

שר החינוך, גדעון סער, פתח היום (שני) את שנת הלימודים בבית הספר ובגן הילדים "סאלד" בירושלים.

סער איחל שנת לימודים מוצלחת ומהנה לתלמידים ואמר לילדים: "אתם צריכים לזכור שאף פעם אסור להרביץ. אם אתם לא מסכימים על משהו עם החברים שלכם אז אתם צריכים לדבר ולראות איך פותרים את הוויכוח ללא אלימות".

"אתם תמיד יכולים לפנות למורה ולשאול אותה שאלות ולבקש את עזרתה. זה חשוב מאוד שתקשיבו למורה שלכם" אמר השר סער.

לאחר מכן, המשיכו לבית הספר היסודי "עשה חייל" באפרת שם ציין שר החינוך כי בית הספר זה הוא אחד ממאות בתי הספר שהשתלבו בפרויקט "השאלת ספרי לימוד" בשנת הלימודים הנוכחית, "המהלך הזה חוסך מאות שקלים לכל ילד ואלפי שקלים אם יש מספר ילדים במערכת החינוך".

"החינוך והורדת נטל התשלומים על החינוך עומדים בראש סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית" אמר השר סער והוסיף "כ- 270,000 ילדים בגילאי 3-4 ברחבי הארץ זוכים מהיום לחינוך חינם,  למעלה מ- 860 גני ילדים חדשים נפתחו, עשרות אלפי ילדים בגילאי 3-4 הצטרפו למערכת החינוך הציבורית ולהורים זה חיסכון של 800 ₪ בחודש- 8000 ₪ בשנה".

שר החינוך לא חושש מביקורת מצד ארגוני השמאל  והצהיר,  "יש לגרש את האידיאולוגיה שקידשה את הבורות על המורשת שלנו. אנחנו צריכים להעניק לילדים שלנו חינוך יהודי וציוני גאה. התנ"ך הוא מה שמאחד אותנו ומה שמייחד אותנו".

בתום הביקור חנך שר החינוך את 4 גני הילדים החדשים לגילאי 3-4 שנבנו במסגרת המהלך לחינוך חינם. בטקס נפגש השר עם התלמידים וקיים טקס קביעת מזוזה.