מגרון
מגרוןפלאש90

פעיל ארץ ישראל, ד"ר גדי אשל, שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו מחה על מה שהגדיר "עוולת מגרון" ודרש מנתניהו לאמץ את דו"ח לוי.

את המכתב פתח אשל בהשוואת המצב במגרון ומעשי הממשלה בנידון, לספר הלבן, "תאר לעצמך שמדינת ישראל שאך זה קמה לעצמאותה, ממשיכה לדבוק באדיקות בחוקי ה'ספר הלבן' האנטישמי הבריטי, בטענה שזה החוק ועל החוק צריך לשמור. תאר לך שהיתה סוגרת את שערי הארץ ליהודים. תאר לך שהיתה שולחת אודים-מוצלים-מאש ממחנות ההשמדה באוניות המעפילים אלי טביעתם בלב ים".

"ובכן, אבסורד דומה חי ובועט בארצנו, ממש כאן ועכשיו. 64 שנים אחרי עצמאותנו, 45 שנה אחרי שחרור לב הארץ - יהודה ושומרון, עדיין פועלת הממשלה כאילו הארץ איננה ארצנו, כאילו איננו בעליה אלא כובשים זרים שכבשו אותה מתוך תפישה לוחמתית. העם בחר בממשלה שחרתה על דגלה את הנאמנות לארץ ישראל כארצו של העם היהודי, אך הממשלה הנבחרת עדיין פועלת כאילו תפישת העולם של שונאי ציון היא הקובעת. כאילו כל היותנו בארץ ישראל היא מתוקף 'תפיסה לוחמתית'".

הכותב מציין כי נעשתה פה רמייה משפטית, שהציגה את התושבים כגזלני ארץ, ככובשים זרים ביהודה ושומרון, "זה מתורגם להתנכלות יום-יומית של 'המנהל האזרחי' בחסות 'צו שטח מפריע' ואפליות גזעניות דומות. רמייה, שעובדי הפרקליטות דבקים בה למרות החלטות ממשלת ישראל, ומעמידים לשירותה את מערכת המשפט, כאילו היא רכושם הפרטי. וההתעללות בתושבי מגרון כמובן אינה היוצא מן הכלל, אלא אך האפליה הזועקת הנוכחית".

הוא הדגיש כי לא נותרה ברירה אלא לאמץ את דו"ח לוי, זאת לאחר שהוועדה בחנה את הנושא מהיסוד, והגישה "דוח מבוסס ומסקנות הכרחיות".

הוא טוען כי בכל רגע שהדוח משתהה, עוולה נוספת מרימה ראש, "הגענו למצב שאי אפשר יותר לדחות-בקש את אימוץ מסקנות וועדת אדמונד לוי. זה מביא עלינו אי-צדק משתק, סדר יום של חורבן במקום צמיחה ובנייה, מכרסם בצדקת הדרך מול התקפות אנטישמיות, ומפורר את סמכות המדינה ומערכותיה".