תפילין. אילוסטרציה
תפילין. אילוסטרציהפלאש 90

11 שנה אחרי הרצח של יאיר הר סיני הי"ד יכנס בשבת הקרובה בנו דוד לעול מצוות. אלמנתו דליה מתכוננת לאירוע המיוחד ומספרת לערוץ 7.

דליה ויאיר הר סיני, שני בעלי תשובה, זכו להקים משפחה של תשעה ילדים. בנם הבכור נולד ב – 1978 ובן הזקונים ב – 1999. יאיר היה רועה צאן במשך עשרים שנה, ושאף לגאול את אדמות ארץ ישראל.

בחודש תמוז תשס"א, הוא יצא אחר הצהריים לרעות את עדר הכבשים שלו ומאז נעלם. בבוקר המחרת נמצאה גופתו במרחק כקילומטר אחד מביתו. ככל הנראה שני מחבלים התגנבו אליו, שעה שרעה את הצאן, וירו בו מאחור מטווח קצר, בראשו ובחזהו. יאיר היה בן 51 במותו. הוא הותיר אחריו אישה ותשעה ילדים.

אלמנתו דליה אומרת לערוץ 7 כי ההתרגשות גדולה לקראת הבר מצווה, "זה מאוד מרגש, אתמול דוד עלה לתורה בכותל, ביום ההולדת שלו בט' אלול. זה אירוע מיוחד בפרט שמדובר בבן הכי קטן".

בר המצווה המיוחדת תתקיים בשבת בבית ספר שדה בסוסיא, "הזמנו את המשפחה והחברים. החווה עצמה לא יכולה להכיל את כולם אז עשינו את זה בבית ספר-שדה. זכרו של יאיר יהיה מן הסתם כל הזמן ברקע. הבר מצוות שלנו מאוד מיוחדות כי המשפחה שלנו משני הצדדים היא חילונית, יאיר ואני חזרנו בתשובה, כך שצריך לעשות אירוע שיחבר את כל האנשים לארוע".

דליה מספרת שדוד אמנם לא זוכר את אביו אבל הוא גדל על סיפורי המורשת, "הוא היה בן שנה ועשרה חודשים כשיאיר נרצח, הוא לא זוכר כלום, אבל כל החיבור שלו לאבא זה דרך הסיפורים והדמיונות. אותנו זה נורא מרגש, ואני מאוד עסוקה בזה".

בחווה עצמה מתכוננים לעונת החורף וכמובן לראש השנה, "בחודש הקרוב נתחיל בהכנות לקראת החורף, להכין את השדות והבוסתנים לזריעה. אנחנו עסוקים בהכנות הגשמיות בתקווה שזה יעורר מהלכים רוחניים שם למעלה".