הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף דני עפרוני, צפוי להחליט בקרוב להעמיד לדין פלילי את סגן-אלוף שלום אייזנר, לשעבר סגן מפקד חטיבת הבקעה, שהודח מתפקידו לאחר שתועד כשהוא מכה אנרכיסט מדנמרק שניסה יחד עם חבריו לחסום את ציר 90 - כביש הבקעה.

כזכור במהלך האירוע שנמשך כשעתיים ניסו אייזנר וקציניו לפזר את ההפגנה ללא צורך באמצעים מיוחדים. בשלב מסוים הכה אחד האנרכיסטים את הסמח"ט אייזנר וגרם לו שבר בכף ידו מה שהביא את אייזנר להפעיל כוח ולפזר את המתפרעים.

בעקבות האירוע הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להדיח אותו מתפקידו בשל כשלים ערכיים ומקצועיים. מאז, הוא משרת בתפקיד רוחב לא פיקודי כסגן מפקד המרכז לאימונים טקטיים בצאלים. אייזנר מצדו האמין שהפרקליט הצבאי הראשי יסגור את התיק ויסתפק בדין משמעתי בלבד.

ההחלטה כעת להעמיד אותו לדין מכה גלים בקרב ידידיו וחבריו. בראיון לערוץ 7 אומר הרבצ"ר לשעבר תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי ראש ישיבת איתמר כי זהו בוקר עצוב מאוד, "מעבר להיבט האישי שמדובר בקצין שפעל רבות למען מדינת ישראל זה נזק רוחבי לכל הצבא, גם שלום שגה במעשה וייתכן ששיקול הדעת שלו לא היה במקומו, אבל הוא עשה את זה בלהט המשימה, לא הייתה הרי כוונה להכות את האנרכיסט אלא לבצע את המשימה. לקחת אותו עכשיו לדין פלילי משמעתי בבית דין צבאי - מי שמכיר את זה יודע שזה אומר שחודשים ארוכים אתה עומד שם כאחרון החיילים עם סנגור ועדים. מהלך כזה יגרום לכל המפקדים בדרגי השדה שלא לגלות נחישות. הם יפעילו ראש קטן ויסתכלו כל הזמן מה בדיוק אומר החוק הצבאי".

הרב רונצקי אומר שהיחס שהצבא גילה כלפי המפקד הבכיר היה יחס לא ראוי ומעליב, "צבא זה כמו משפחה, צריכים לחבק בן אדם, לדבר איתו, גם אם נוזפים בו צריכים להקשיב לו וכאן הדרגים הכי בכירים לא עשו את זה.

חוסר הפרגון כלפי קצין קרבי עם כל כך הרבה זכויות בשדה הקרב ולהתנהג אליו עכשיו בכזה ניכור, עם כזה יחס למפקדים מצד הדרגים הבכירים - לא מנצחים בקרב".