כביש 6
כביש 6צילום: פלאש 90

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים ושלטון מקומי אישרה היום (ראשון) את תכנית המתאר הארצית להמשך סלילת כביש 6 צפונה בקטע שבין מחלף תל קשיש לבין מחלף סומך.

הארכת כביש 6 צפונה מבוצעת במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

קטע דרך זה יצור חיבור מהיר וישיר של מערב הגליל, אזור שפרעם והקריות, לכביש 6. כמו כן סלילת הכביש תיצור מעקף לתנועה העוברת במטרופולין חיפה.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "סלילת הדרך תקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה בין הגליל המערבי ומטרופולין חיפה למרכז הארץ ותקל על התנועה בכל המרחב. שיפור בזמני הנסיעה והגדלת הנגישות צפויים לתרום לפיתוח הכלכלי של הגליל המערבי, אזור שפרעם ומטרופולין חיפה".

תכנית המתאר שאושרה כוללת את סלילת כביש 6 צפונה, כביש 70, הקמת שני מחלפים - מחלף עמקים ומחלף ציפורי והקמת שתי מנהרות – רכסים ואיבטין באורך כולל של כ-3300 מטר. אורכו של סלילת הקטע של כביש 6 בין מחלף תל קשיש למחלף סומך הוא כ-13 ק"מ.

הפרויקט מתוכנן כפרויקט זכייני במתכונת BOT וכעת לאחר אישור ועדת השרים הוא יצא למכרז בינלאומי. עלותו מעורכת בכ-2.3 מיליארד ₪.