קברים בקרן העופל. ארכיון
קברים בקרן העופל. ארכיוןפלאש 90

בעוד אל מול בקשותיהם של מתיישבי מגרון סירב בג"ץ לדחות את ביצוע החלטתו עד להשלמת והבהרת תהליכים, מתברר שבמקרים אחרים בג"ץ מאפשר משיכה וסחבת בביצוע הכרעותיו.

כך עולה מסיפורה של העתירה לאכיפת החוק בקרן העופל, הגן הלאומי בו החלו בשנים האחרונות ערבים לקבור את מתיהם בניגוד לחוק. אריה קינג העתיק את עתירת השמאל נגד מגרון ובאותה לשון ביקש לאכוף את החוק גם בקרן העופל, אך משום מה הדברים לא מתבצעים. בשבוע שעבר ביקשה המדינה דחייה נוספת במתן תשובתה לבג"ץ. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם קינג על העתירה הנמשכת לעומת זו המתבצעת בימים אלה במגרון.

קינג מדגיש בדבריו כי מאז חודש מרץ פרקליטות המדינה מבקשת דחיות והארכת זמן למתן תשובתה. עוד הוא מציין כי כבר ב-2008 הודיעה הפרקליטות שבכוונתה לשקם את האתר ולמנוע קבורה בו, אולם את ביצוע כוונותיה אלה היא משהה שוב ושוב.

בשבוע שעבר התקבלה בקשת המדינה לדחייה נוספת בבקשה עליה חתום מזכיר הממשלה. קינג מצידו תוהה כיצד זה ממשלה ובה השרים ארדן שר להגנת הסביבה האחראי על אכיפת חוקים בגנים לאומיים והשר לביטחון פנים אהרונוביץ', אינה פועלת ליישום ואכיפת החוק במקום.

לעומת כל זאת, "במגרון הגישה היא של ייקוב הדין את ההר, וכאן כשלא צריך לפנות ולא להרוס אלא רק לפתוח את הגן הלאומי לכניסת יהודים ידי המדינה רועדות".

יצוין כי בעתירתו דאג קינג להעתיק ציטוטים מתוך הכרעתו של נשיא העליון, השופט גרוניס, בפרשת מגרון, שם הוא מפליג בדברים אודות חשיבות שלטון החוק ושמירתו.

במהלך השיחה עמו סיפר קינג על פינויה מרצון היום של משפחה ערבית שפלשה למתחם בבעלות יהודית מזה 120 שנה. הפינוי, כך מספר קינג, נעשה ללא שימוש בכוחות משטרה אלא מרצון לאחר שהתברר לבני המשפחה המדוברת שאין החוק עימם והנחיית בית המשפט לפנותם נחרצת ואינה ניתנת עוד לשינוי.