אחד מבכירי העיתונאים של העיתון "מעריב", אשר נאבק בימים אלו על חייו, יוצא במתקפה חריפה נגד אחד העיתונים המתחרים, העיתון "הארץ" שבשליטת משפחת "שוקן".

בטור שפרסם הבוקר בעיתונו קובע בן כספית, כי "אם "הארץ" היה מעביר ל"מעריב" את כמות הנייר שהקדיש למאמץ שלו להמית את "מעריב", היינו ניצלים כבר מזמן. אבל לחברים ב"הארץ" אין שאיפה להציל את "מעריב". השאיפה שלהם הפוכה. הם רוצים להרוג את "מעריב" והם משקיעים בשאיפה הזו את כל מאודם. מדובר בקמפיין מתוזמר, מרושע, בריוני ושרלטני של עיתון בישראל להביא לסגירתו של עיתון אחר".

לדברי בן כספית, "יש כאלה שגורסים ש"הארץ" הוא בכלל לא עיתון ישראלי, אבל אני לא נמנה עמם. אני רוצה ש"הארץ" ימשיך להתקיים. אף שהעיתון הזה גורם לפעמים למדינה נזקים קשים ("הארץ" מחזיק אתר באנגלית, שמהווה חומר קריאת חובה בכל אתרי מסע הדה-לגיטימציה האנטי-ישראליים באשר הם). אף שפעמים רבות אתה שואל את עצמך אם "הארץ" איבד את אמונו בחזון הציוני וברעיון המדינה היהודית".

כספית מוסיף, כי למרות זאת, "הארץ הוא עיתון חשוב עם עיתונאים מוכשרים וחשובים, וזה יהיה אסון לדמוקרטיה, לחופש הביטוי, לתקשורת ולחברה אם ייסגר. אני לא רוצה ישראל בלי "הארץ". אני שואל את עצמי למה "הארץ" רוצה את המדינה בלי "מעריב".

את האשם תולה בן כספית בתלות שפיתח עיתון הארץ במיליארדר אדלסון המדפיס את עיתונו, ישראל היום, בדפוס הארץ. "מה שאי אפשר היה למצוא בכפולת ה"שאלות ותשובות" של איתן אבריאל אתמול ב"דה מארקר" הוא אזכור העובדה הפשוטה שאת "הארץ" מחזיק היום אחד בשם שלדון אדלסון, שממית את התקשורת החופשית בישראל ומציף את הרחובות בפמפלט פרסומי מטעם משפחת המלוכה, חינם אין כסף, על חשבון התקשורת החופשית".

בן כספית תוהה, "למה אוכלת אותם העובדה שנוחי דנקנר רכש את "מעריב", אבל אין להם בעיה להמשיך להתקיים בזכות כספם של שלושה אנשים שנויים מאוד במחלוקת: אחד הוא מו"ל גרמני בעל עבר נאצי מוכח, השני הוא אוליגרך רוסי שאף אחד לא באמת יודע איך עשה את הכסף, ועל השלישי (אדלסון) כבר דיברנו. את הכסף שלו אנחנו דווקא יודעים איך עשה".