עוד מפוטרים מגיעים לשירות התעסוקה
עוד מפוטרים מגיעים לשירות התעסוקהפלאש 90

"נתוני האבטלה מטעם הלמ"ס אינם משקפים את המציאות. מדיניות הממשלה המתעלמת מצרכי המגזר העסקי גורמת לקריסת אלפי עסקים ולגידול מסיבי בהיקף המובטלים. עסקים אלו הם מנוע הצמיחה של המשק ואם המדינה לא תפנים זאת – המצב הכלכלי רק יילך ויחמיר" כך אמר היום  דרור אטרי, חבר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ויו"ר איגוד העסקים, מודיעין והשפלה.

אטרי אמר את הדברים בתגובה לנתוני האבטלה החיוביים שפרסם הלמ"ס השבוע המעידים לצד הירידה החדה בשיעור האבטלה גם על עלייה במספר המועסקים ובשיעור ההשתתפות בכוח העבודה במשק.

לדברי אטרי, בשנת 2011 נפתחו 40 אלף עסקים ובסוף אותה שנה נסגרו 37 אלף עסקים, "העסקים הקטנים המהווים את שכבת הביניים של המשק, מצליחים בקושי להתקיים עם הכנסות של בין 10 – 15 אלף ₪ לחודש. בתקופה האחרונה אנו עדים למצב בו עסקים רבים מתמוטטים ובעליהם נכנסים למעגל האבטלה. זו תופעה שנגרמת כתוצאה ממדיניותה של הממשלה שאינה רואה ב- 450 אלף העסקים הקטנים והבינוניים בישראל את מנוע הצמיחה של הכלכלה".

עוד אמר, "בעלי העסקים סובלים משכר ממוצע ומטה על עבודה שנעשית במשרה מלאה ולמעלה מכך. הם משלמים מיסים וביטוח לאומי, אך אינם מבוטחים בביטוח אבטלה וביטוח זכויות עובדים, בפשיטת רגל ובפירוק תאגיד. למעשה המדינה מפקירה אותם לעת צרה  והם לא זוכים בזכויות מינימום. כל זאת מבלי להזכיר את הבעיה לגבי דמי לידה, אי זכאותם בדמי אבטלה, כמו גם ימי חופשה ומחלה, פיצוי על אובדן הכנסה למי שיצא למילואים או דמי הבראה".