החינוך המיוחד בחינוך החרדי יתוקצב

לאחר שבועות של עוגמת נפש, משרד החינוך הודיע אמש לרשויות המקומיות על שיבוץ התלמידים בעלי הלקויות הקלות.

חיים לב , י"ז באלול תשע"ב

למצולמים אין קשר לכתבה
למצולמים אין קשר לכתבה
פלאש 90

לאחר שבועות של עוגמת נפש, משרד החינוך הודיע אמש לרשויות המקומיות על שיבוץ התלמידים בעלי הלקויות הקלות בחינוך החרדי.

כזכור, מאות ילדים שאובחנו בגיל הגן עם טווח רחב של לקויות למידה קלות ולפי ועדות השמה היו אמורים להתחיל לימודיהם במסגרות חינוך מיוחד, בעיקר כיתות מקדמות וגני שפה, לא התקבלו למסגרות המיוחדות מפאת חסר של תקנים ושעות.

החוסר כפי שהוצג הסתכם בעשרות מיליוני שקלים, ומשרד החינוך פנה לאוצר וליו"ר ועדת הכספים להשיג תוספת תקציבית על מנת שיוכלו לפתוח את הכיתות אך לא נענה.

במקביל, הורים רבים פנו לנציגי הציבור החרדי ואמרו כי ילדיהם הזקוקים לסיוע ותמיכה חינוכית מיוחדת אינם מתוקצבים בהתאם לגידול הטבעי, ויופנו לכיתות רגילות מחוסר תקציב.

לאחר שהמגעים מול האוצר כשלו והאוצר לא היה מוכן להתחייב להביא תוספת תקציבית למטרה זו, הוחלט בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת שר החינוך בהשתתפות שר החינוך גדעון סער, סגנו הרב מנחם אליעזר מוזס ומנכלי"ת משרד החינוך דלית שטאובר, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני, ח"כ הרב אורי מקלב וראשי אגף התקציבים במשרד האוצר בראשות משה בר סימן טוב, לשנות את ההנחיות הנגועות לכיתות המקדמות ויועברו תקציבים ממקורות במשרד החינוך לטובת הסעיף התקציבי של החינוך המיוחד, כשמשרד האוצר מצידו יוסיף תקציב מסוים ויחד יינתן מענה לכיתות המקדמות.

משרד החינוך היה אמור לבצע זאת ביום חמישי האחרון, אך בפועל היום (שלישי) תצאנה ההנחיות של מנכלי"ת משרד החינוך בהתאם לסיכום.  האגף לחינוך מוכש"ר הודעה היום מסודרת לרשויות המקומיות על השיבוץ המיידי של כל התלמידים.

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני נמסר כי הבעיה שפסחה משום מה על החינוך הכללי ופגעה רק בחינוך המיוחד בחינוך החרדי נפתרה לאור הסיכום האחרון עם שר החינוך גדעון סער, סגנו הרב מוזס, מנכלי"ת המשרד וראשי משרד האוצר, "הילדים בחינוך המיוחד יוכלו בעז"ה ללכת כנדרש לכיתות המקדמות שיתוקצבו בהתאם והמוסדות יקבלו את ההנחיות על כך בהקדם".

סגן שר החינוך הרב מוזס אמר היום "צר לי על ההורים שעברו ימים קשים בהתמודדות עם הילדים ואני שמח על השגת הפתרון לבעיה לאחר רה ארגון מחדש ומיפוי מפת הצרכים והחסרים של החינוך המיוחד בחינוך החרדי".