תקעו בשופר נגד איראן

מטוסי הבואינג של אל על ועליהם הרב יאשיהו פינטו ומאות מחסידיו יצאו אתמול לעיר סיליסטרא הבולגרית, והתפללו על ציונו של רבי אליעזר פאפו זצ"ל, בעל ה'פלא יועץ', מגדולי המקובלים.

הטייקונים המקורבים לרב ששמותיהם עולים במהדורות החדשות בימים האחרונים בחרו שלא להגיע למסע. כבר בנחיתה בשדה התעופה בורנה בבולגריה היה ניתן להבחין בסידורי ביטחון ואבטחה קפדניים הכוללים תצפיתנים ויחידות משטרה מיוחדות של המשטרה המקומית.



המסע השנתי המתקיים זו השנה ה-11 הוא האירוע הציבורי הגדול ביותר שנערך על אדמת בולגריה מאז הפיגוע בבורגס לפני כחודש וחצי בו נהרגו 5 בני אדם ישראלים.



לאחר כ-3 שעות טיסה ועוד כ-3 שעות נסיעה באוטובוסים הגיעו כלל המתפללים לציונו של הפלא יועץ ושם השתטחו על הציון ובמקום התקיימה אמירת הסליחות.



הרב יאשיהו פינטו, ראש קהילת "שובה ישראל" באשדוד, התייחס בדרשתו במקום לאיום האיראני ואמר, "המציאות היום היא שעם ישראל נמצא בזמן לא פשוט, הרבה אנשים בימים האלה דואגים וחושבים מה יהיה עם עם ישראל וחשים סכנה לארץ ישראל. התקופה היום היא כמו בזמן מרדכי ואסתר שעמדו מול מורדכי והמן שגם אז רצו להכחיד את עם ישראל. בנס של פורים לא נשפך דם של יהודי אחד. הם לא שלחו חיילים הם התקבצו לתפילה. והדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות נגד האיום האירני - אחדות, אהבת חינם גדולה ביותר וללמד על כולם זכות - על כולנו למצוא את הטוב בכל אחד ולא את הרע".

הרב פינטו התייחס לפרשת הסחיטה שהתפוצצה לפני כשנה, "מנסים לא לחשוב, כמה שחושבים על הדברים הרעים באים עוד דברים רעים למדנו מהפרשה יסוד גדול לבטוח בה'.  הגענו היום לכאן כדי להודות לה' על כל הטוב שעשה לנו. שנה שעברה עמדנו כאן ובכינו בלב שבור והיום אנחנו מודים לה' גם על הדברים והיסורים הקשים שעברה קהילת שובה ישראל".

באירוע השתתף גם שגריר ישראל בבולגריה, ישראל כמיסה, שהתייחס לפיגוע בבוגרס לפני כחודש וחצי, “הבולגרים הבינו שהטרור הגיע גם לכאן ולצערנו נהרגו בו 5 יהודים בשל היותם יהודים. ביום זה אנו זוכרים את הנרצחים. אני שמח להיות בפעם הראשונה בציון של הפלא יועץ יחד עם הרב פינטו. אני מלא גאווה מהאחדות שיש כאן וזה נותן לי כוח להמשיך להיות שליח של עם ישראל".



במקום הציון נבנה בתקופה האחרונה מקווה טהרה מפואר, "רבים נושעו בישועות גדולות לאחר שהתפללו על הציון הקדוש בבולגריה לאחר טבילה במקווה", אומרים ראשי מוסדות שובה ישראל האחראים על האירוע בכל שנה.

הרב יאשיהו פינטו, דורג כבר כמה פעמים כאחד הרבנים המשפיעים בישראל. הרב עומד בראש ארגוני חינוך ורווחה רבים.