פרס ואורחו היום
פרס ואורחו היוםלשכת הנשיא

נשיא המדינה קיים הבוקר, יום ד' פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של איטליה, ד"ר גיוליאו טרזי. בפגישה דנו השניים בסוגיה האיראנית, במצב בסוריה, בסוגיית מהלכים עם הפלשתינאים ובחיזוק היחסים בין המדינות.

במהלך הצהרות משותפות אמר הנשיא פרס :"יחסי ישראל איטליה  הם טובים ועמוקים וכנשיא המדינה אני מבקש להביע את הערכתי והערכת העם כולו על  עמידתכם האיתנה בנושא איראן".

הנשיא התייחס לוועידה אשר התקיימה באיראן ואמר: "ועידת המדינות הבלתי מזדהות באיראן היתה ועידה של צביעות. בכסות של ועידת שלום וידידות מקדמת איראן פיתוח נשק גרעיני להשמדה המונית, מזלזלת בעולם ומממנת טרור ורצח חפים מפשע.  אנו יודעים היטב כי נחתמו הסכמים מדעיים טכנולוגים עם צפון קוריאה אשר מהווה ספק של נשק בלתי קונוונציונלי לאיראן.  פניה האמתיות של איראן נחשפו -  איראן שואפת לשלוט במזה"ת בהגמוניה של טרור ודת והיא שולחת זרועות ובסיסים קדמיים בדמותם של  חמאס וחיזבאללה. הם מעורבים בסוריה ובעיראק ושאיפתם היא לטלטל את המזרח התיכון ולגרום לחוסר יציבות. אני מאמין כי מנהיגי העולם החופשי, ארה"ב ומדינות אירופה לא יכולות לקבל מצב זה. זהו מצב רציני ביותר שאינו נוגע ליחסים אישיים. זהו העידן היחיד בהסטוריה בת ימינו, מאז היטלר, בו ראש מדינה מתבטא בגלוי כי הוא מעוניין להשמיד עם, להשמיד  מדינה אחרת. זה מנוגד בתוקף לאמנת האו"ם".

"ארצות הברית והקואליציה הבינלאומית מפעילות סנקציות כלכליות  קשות על איראן ואני מאמין כי הקואליציה הבינלאומית רצינית ואיתנה וכי אם לא ישנו האיראנים את דרכם, האופציה הצבאית מבחינתם, עומדת באוויר, אמינה , חזקה וברורה". 

הנשיא התייחס למצב בסוריה ואמר: "המצב בסוריה הוא בעיה הומאנית קשה, אי אפשר לעמוד מנגד רצח ילדים, גופות ילדים, הליקופטרים וטנקים  המפציצים ריכוזי אוכלוסיה, זה נושא בוער ביותר. יש לבודד את כוחות הרוע במזרח התיכון ויש קשר ברור בין איראן לסוריה".



שר החוץ האיטלקי הודה לפרס על דבריו ואמר: "אני מאד נרגש ושמח להיות פה, יחסי ישראל איטליה חשובים לנו מאד.  שר החוץ התייחס לדברי הנשיא על איראן ואמר: "איטליה שותפה  פעילה למאמץ למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ואנו שותפים פעילים בהפעלת הסנקציות הכלכליות. אין ספק לגבי הוועידה באיראן שהיא  מעורר דאגה, איראן צריכה להיות מבודדת". עוד אמר השר "חשוב לנו לקדם יציבות ושלום במזה"ת , ישראל בעיננו היא סמל לדמוקרטיה מצליחה המגנה על זכויות האדם וכבוד האדם".

האורח הוסיף והתייחס לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים וקבע כי ישראל צריכה לבצע צעדים ברורים לחזרה לשולחן המו"מ  - "אנו חייבים יציבות וערבות לביטחון ישראל , אנו רוצים בחיזוק דיאלוג בין ישראל לפלסטינים ושואפים לראות צעדים מעשיים בכיוון. זהו לא רק אינטרס שלנו זה בראש ובראשונה אינטרס ביטחוני לישראל,  בטחון מדינת ישראל חשוב לאיטליה מאד".