בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

"אנחנו מוכנים מבעבר, טובים מבעבר ונעשה את כל מה שהדרג המדיני יחליט אחרי שהדיאלוג עם איראן ייגמר. איראן גרעינית היא אינה שאלה של יכולת אלא של החלטה. זו בעיה כלל עולמית. בסופו של דבר, מי שיחליט לוותר על גרעין היא איראן"  – כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בראיון שיתפרסם בביטאון "הלוחם" היוצא לאור מטעם ארגון נכי צה"ל.

הרמטכ"ל הדגיש כי "איראן היא אומה גדולה עם עשרות מיליוני תושבים, אוניברסיטאות, יכולות כלכליות ומדעיות, אי אפשר לקחת את זה מהם. אני חושב שמדובר בתרבות עשירה מאוד שצריכה להחליט, בסופו של דבר, שזה לא כדאי לה. אני חושב שבסופו של דבר היא תגיע להחלטה. ההנהגה האיראנית תחליט כי מחיר ההיצמדות לתוכנית עולה לה במחיר שהיא לא מוכנה לשלם אותו".

הרמטכ"ל גנץ התייחס גם לזירה הצפונית והגדיר את המצב בסוריה "אקוטי". לדבריו, "השלטון המרכזי הולך ודועך, מאבד שליטה... קשה לצייר איך תיראה סוריה העתידית. אנחנו עוקבים מקרוב אחר כל התפתחות וערוכים לכל אפשרות התקפית שתבוא מהכיוון ההוא".

בהתייחס לאפשרות שנשק כימי יזלוג מידי סוריה לידי ארגון הטרור חיזבאללה, כי "הסכנה לאובדן שליטה היא מאוד גדולה, אבל אני הייתי נשאר שקול בעניין הזה. אפשר לפעול נקודתית ואפשר להיכנס לפעולה מורכבת אסטרטגית, אך פשוטה מבצעית, ולפעול על כל סוריה".

"צה"ל ערוך היום בסדרי גודל טובים יותר מבעבר להפעיל מהלך התקפי רחב-היקף ורב-ממדי מול חיזבאללה", הזהיר הרמטכ"ל, "אני לא ממליץ לו לנסות את הכוח שלנו. זה הולך לכאוב לו באופן שהוא לא מבין עם מה הוא משחק ועל מה הוא מהמר. רא"ל גנץ הוסיף כי "אם אני צריך לבחור להיות אזרח ישראלי או תושב לבנון, אני מהר מאוד בוחר להיות אזרח ישראלי, שיקבל לא רק את הצדק במלחמה אלא גם הגנה טובה. לבנון תיסוג עשרות שנים אחורה אחרי המלחמה הבאה, אני ממש לא הייתי מנסה אותנו".

באשר להתמודדות מול חמאס ברצועת עזה, הרמטכ"ל לא פסל אפשרות לפעולה התקפית ברצועה על מנת למגר את הטרור וירי הרקטות. "אני חושב שכן תהיה מערכה התקפית חוזרת בעזה", קבע, "מדינת ישראל החליטה להתנתק מעזה ולא להישאר שם, אבל זה לא אומר שלא צריך לחזור לבקר – אם וכאשר יהיה צורך".