מפקד המחוז: הדריסה הייתה מכוונת

בפיגוע דריסה הבוקר (ראשון) בכניסה לישוב שערי תקווה שבשומרון נהרג רכז הביטחון של הישוב. מכונית ובה פלסטינים ששהו בארץ שלא כחוק לא שעתה לקריאתו לעצור, דרסה אותו בכוונה תחילה ונמלטה.

צוות מד"א ירקון העניק לו טיפול ראשוני במקום וביצע בו פעולות החייאה. הוא פונה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.

כוחות גדולים מנהלים בשעה זו מרדף אחר הנהג הפוגע. הרכב, הנמצא בבעלות תושב כפר קאסם, אותר. במשטרה בודקים אם הבעלים הוא שנהג ברכב.

מפרטים ראשונים של חקירת האירוע עולה כי איש הביטחון כבן 40 ניסה לתעד את פעילות ההברחה, וכשהנהג הבחין בו, הוא דרס אותו למוות.

דובר מחוז ש"י מסר לערוץ 7 כי הכיוון המרכזי שנבדק בחקירת המשטרה הינו פלילי אך עם זאת, עדיין לא נפסלה האפשרות כי מדובר בדריסה מכוונת על רקע לאומני.

מפקד מחוז ש"י, עמוס יעקב, התייחס לפני הצהריים לדריסה ואמר, "הרכב שהסיע שוהים בלתי חוקיים פרץ מחסום צה"לי. הרבש"ץ ניסה לעצור הרכב ולחסום בגופו. בתגובה הרכב ניגח ודרס בכוונה תחילה את הרבש"ץ".

שב"חים בשומרון - לא דבר חדש

בשבוע שעבר, התריע תושב אזור אלקנה על מחדל אבטחה חמור במקום בו ארעה הבוקר הדריסה. ביומן ערוץ 7 סיפר התושב על פרצה בגדר בה עוברים מדי יום עשרות ערבים, עשרות בודדות של מטרים מעמדת צה"ל, שם גם ממוקמת עמדת בידוק.

"הבוקר עברתי באזור וראיתי פרצה בגדר שליד אלקנה, ליד 'הסופר של ג'לל'. עשרות ערבים עוברים דרך הפרצה ואין מי שמשגיח ובודק מה הם מכניסים איתם", אמר.

לאחר שחזה בתופעה פנה טלפונית למוקד הביטחון היישובי באלקנה ושם נאמר לו כי מזה זמן רב הם שבים ומתריעים על התופעה בפני צה"ל אך דבר לא מניע את גלגלי המערכת לפעול נגד הפרצה המסוכנת.

התושב ציין כי בצמוד לעמדה הצה"לית קיים מעבר מוסדר ובו בידוק ביטחוני, ובהחלט יתכן שהבחירה של המסתננים דרך הפרצה מלמד על ניסיונות התחמקות מבידוק זה, עובדה העשויה לעורר חשד.