מפקד המחוז: הדריסה הייתה מכוונת

איש הביטחון שנהרג הבוקר בפיגוע הדריסה בכביש 505 ליד שערי תקווה הוא ליאור פרחי, בן 40, רכז הביטחון של היישוב שערי תקווה. פרחי, הותיר אחריו אישה בהריון, נעמי, ושלושה ילדים.

הלווייתו תתקיים מחר (שני) בשעה 14:00 בבית העלמין 'סגולה' בפתח תקוה.

מחקירה ראשונית עלה כי אנשי ביטחון שמוצבים במחסום ניסו לעצור את כניסתו של הרכב לאחד היישובים הסמוכים. הנהג בתגובה החל להאיץ, ודרס את פרחי. צוות מד"א ירקון העניק לפצוע טיפול ראשוני במקום וביצע בו פעולות החייאה. הרבש"ץ פונה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.

אחר הצהריים נמסר כי כוחות הביטחון עצרו ביפו צעיר בן 25 מכפר קאסם, החשוד כי דרס למוות את הרבש"ץ. הוא הועבר למתקן הכליאה באבו כביר, שם ייחקר על ידי נציגי שב"כ ומשטרה. בנוסף, עצרה המשטרה אדם נוסף שעל פי החשד שהה איתו ברכב הפוגע.

מפקד מחוז ש"י, עמוס יעקב, אמר, "הרכב שהסיע שוהים בלתי חוקיים פרץ מחסום צה"לי. הרבש"ץ ניסה לעצור הרכב ולחסום בגופו. בתגובה הרכב ניגח ודרס בכוונה תחילה את הרבש"ץ".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין אמר היום כי "האירוע ליד שערי תקוה הוא פיגוע דריסה רצחני לכל דבר. הוא איננו 'תאונה'. פעם זו אבן, פעם סכין, פעם רובה ופעם רכב. אך הטרור הוא אותו טרור".